Būvniecība un ar to saistītā problemātika Baltijas jūras un Rīgas jūras līča krasta kāpu aizsargjoslā
Author
Emse, Līna
Co-author
Latvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
Advisor
Čepāne, Ilma
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Pētnieciskajā darbā „Būvniecība un ar to saistītā problemātika Baltijas jūras un Rīgas jūras līča krasta kāpu aizsargjoslā” galvenokārt tiek aplūkoti priekšnoteikumi, kādi izvirzīti ēku un būvju būvniecībai un paplašināšanai konkrētajā aizsargjoslā. Darbs satur arī piekrastes un tajā ietilpstošās krasta kāpu aizsargjoslas noteikšanas vēsturiskās attīstības, galveno aprobežojumu un teritorijas plānošanas nozīmes analīzi.
Izstrādes gaitā autore secina, ka pastāv problēmas, ko rada nepilnības normatīvajos aktos, kas regulē būvniecību šajā aizsargjoslā, savukārt saskaņā ar Zvejniecības likuma 9. pantu visā tauvas joslā bez konkrētiem ierobežojumiem atļauts būvēt laivas un kuģus, kas paver iespēju negodprātīgai rīcībai.
Autores ierosinājumi ir pilnveidot normatīvos aktus, veicot papildinājumu būvnormatīvos, lai precizētu palīgēku tipus, nosakot tajās pieļaujamās un uzturēšanai nepieciešamās sistēmas, palielināt administratīvās atbildības apjomu par patvaļīgu būvniecību, kā arī papildināt Zvejniecības likuma 9. pantu.
Atslēgvārdi:
Aizsargjosla, piekraste, būvniecība, teritorijas plānošana In the research paper „Construction and the related problems to it in the coastal belt of the Baltic Sea and the Gulf of Riga” primarily deals with preconditions, that are set out for the new construction in the particular coastal zone. The work also covers the research of historical background of the coastal belt’s legal regulation, the main restricions and the importance of regional planning.
Author concludes, that there are problems in laws that govern the construction in coastal zone. Besides The Fishery Law’s Article 9 determines the construction of boats and ships in the whole towpath without certain restrictions that leads dishonest conduct.
It is recommended to improve the laws and regulations with preconditions of functional possession for auxiliary buildings, increase the amount of administrative responsibility for the unauthorized construction, besides it should be specified in which areas among the towpath the construction of boats and ships is allowed.
Keywords:
Coastal belt, coast, construction, regional planning