Frazeoloģijas mācība vidusskolā
View/ Open
Author
Vītiņa, Maira
Co-author
Latvijas Universitāte. Filoloģijas un mākslas zinātņu fakultāte
Advisor
Lokmane, Ilze
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Maira Vītiņa
Darba tēma: Frazeoloģijas mācība vidusskolā
Darba veids: diplomdarbs
Studiju programma: „Vidusskolas latviešu valodas un literatūras skolotājs”
Darba zinātniskā vadītāja: Dr.philol.,doc. Ilze Lokmane
Darba apjoms: 59 lpp., 28 bibliogrāfiskie nosaukumi, 3 pielikumi.
Atslēgas vārdi: Frazeoloģija,mācība.
Pētījuma mērķi:
1. izpētīt tradicionālās un jaunākās pieejas frazeoloģijas mācībā;
2. izveidot frazeoloģijas mācības metodisko izstrādi skolotājiem, ietverot
komunikatīvās, valodas un sociokultūras veidošanas ieteikumus;
3. izpētīt skolēnu prasmes frazeoloģijas lietojumā un frazeoloģismu
izpratni.
Darba saturs: diplomdarbam ir 6 daļas:
1. Frazeoloģijas un frazeoloģisma jēdziens
2. Frazeoloģija mācību stundā
3. Skolēnu izpratne par frazeoloģismiem
4. Saldus
pilsētas 2.vidusskolas skolotāju viedoklis par skolēnu
zināšanām frazeoloģijā
5. Galvenās grūtības frazeoloģismu izpratnē
6. Ieteikumi frazeoloģijas mācībā vidusskolā
Darba rezultāti: Ir salīdzināta un apkopota teorētiskā literatūra par
frazeoloģiju. Veikta skolēnu un skolotāju anketēšana, un apkopoti rezultāti.
Izveidota metodiskā apdare četrām mācību stundām frazeoloģijā.
Darba izmantojamība: diplomdarbu var izmantot mācot frazeoloģiju
vidusskolā. Author of the Paper: Maira Vītiņa
Theme of the Paper: Phraseology Teaching in Secondary School
From of the Paper: Diploma Work
Educational programme: The Latvian Language and Literature
Seconndary School Teacher
Scientific advisor: Dr.philol.,doc. Ilze Lokmane
Size of the Paper: 59 pages, 28 bibliography items, 3 appendix
Key words: Phraseology,teaching.
The aim of the research:
1.
to search out the traditional and the newest methods in phraseology
teaching;
2. to make methodology of
teaching phraseology for teachers including
communicative, language and socioculture competences;
3. to research students’ skills of phraseology usage and understanding.
Content of the Paper: Diploma work consists of 6 parts:
1.
Phraseology and phraseologysm concept
2. Phraseology in lessons
3. Students’understanding of praseologysms
4. The opinion of teachers of
Saldus Secondary School 2 about students’
knowledge in phraseology
5. The main difficulties in understanding phraseologysms
6. Suggestions in phraseology teaching in secondary school
Result of the Paper: The theoretical literature of phraseology has been
compared and viewed.Also teachers’ questionnairy has been done and the
results have been aggregated.Four methodogical lessons in phraseology
have been made.
Usage of the Paper: the diploma work could be used in phraseology
teaching in secondary school.