Intertekstualitāte reklāmās
Автор
Atvase, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Filoloģijas un mākslas zinātņu fakultāte
Advisor
Lokmane, Ilze
Дата
2009Metadata
Показать полную информациюАннотации
2
Anotācija
Darbā aplūkota intertekstualitātes nozīme reklāmas tekstu lingvistiskās
pragmatikas aspektā. Konstatēts, kādi intertekstualitātes veidi tiek izmantoti Latvijas
plašsaziņas līdzekļos publicētajās reklāmās, kāda ir to iedarbība uz adresātu un kādi
ekspresīvi valodas līdzekļi tiek izmantoti, lai piesaistītu adresāta uzmanību un
pārliecinātu par vēstījuma patiesumu.
Darbā ir trīs nodaļas, kurās tuvāk apskatīta reklāmas vēsture, būtība un
funkcijas, saikne ar dažādiem mākslas veidiem, kā arī reklāmas teksta pragmatiskie
aspekti. Analizēts ir gan reklāmas teksta saturs, gan forma.
Uzmanība pievērsta ne vien reklāmas tekstam, bet arī vizuālajam un
muzikālajam noformējumam, jo arī tie mēdz veidot intertekstuālās saites.
Atslēgvārdi: adresants, adresāts, intertekstualitāte, pragmatika, reklāma The paper investigates the importance of intertextuality in the aspect of
linguistic pragmatics of advertisement texts. It deals with the ways of intertextuality
used in advertisements published in the Latvian mass media, their influence on
addressee and what expressive means of language are being used to attract the
addressee's attention and convince him/her about the sincerity of the message.
The paper consists of three chapters which deal with the history, essence and
functions of an advertisement, its link with different kinds of art, as well as with the
pragmatic aspects of the advertisement text. Both the content and the form of the
advertisement text is being analysed.
Attention is paid not only to the text of the advertisement but also to its visual
and musical design, because they can also create an intertextual link.
Key words: adresants, adresāts, intertekstualitāte, pragmatika, reklāma