• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Spēļu izmantošana leksikoloģijas apguvē vidusskolā

Thumbnail
View/Open
306-12864-DipDSkLa000065.pdf (520.3Kb)
Author
Datava-Tuņa, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Filoloģijas un mākslas zinātņu fakultāte
Advisor
Lokmane, Ilze
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbā „Spēļu izmantošana leksikoloģijas apguvē vidusskolā” pētīts, kā palīdzēt skolēniem labāk apgūt leksikoloģiju aktīvā darbībā. Darba mērķis ir analizēt spēļu izmantojuma nozīmi leksikoloģijas apguvē. Spēle kā viena no interaktīvām metodēm motivē skolēnus mācīties, palīdz radīt interesi par apgūstamo vielu. Darbs sastāv no teorētiskās daļas, kurā aprakstītas mācību metodes, nosacījumi metožu izvēlē un aplūkota spēles teorija pedagoģijā. Darba praktiskajā daļā autore sniegusi konkrētas spēles un to analīzi dažādās leksikoloģijas vienībās. Diplomdarba nobeigumā apkopoti galvenie secinājumi. Atslēgvārdi: latviešu valoda, skolēns, skolotāja, leksikoloģija, spēle
 
Graduation work „Application of Games in Lexicology in Secondary School” contain research of how to help to student acquire better lexicology in activity. The aim of the graduation work is to analize advantage meaning of game in lexicologycal acquirement. As one of the interactive approach, game motivate students to learn as well as help to create concern of learnable lesson. The graduation work contain theoretical part about teaching methodology, terms of methodology selection and theory of games in pedagogy. In the practical part of work author offer specific games and analyse theese games in different units of lexicology. Conclusion contain main issues of graduation work. Key words: latvian language, student, teacher, lexicology, game
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9347
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV