Teikuma priekšmeta, izteicēja un papildinātāja secība publicistikas tekstos
Author
Zilgalve, Evelīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Filoloģijas un mākslas zinātņu fakultāte
Advisor
Lokmane, Ilze
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā darbā aplūkota teikuma priekšmeta, izteicēja un papildinātāja secība publicistikas tekstos.
Trijās nodaļās apskatīts teikuma strukturālais un komunikatīvais raksturojums, vārdu secības funkcijas, īpašu uzmanību vēršot uz vārdu secības komunikatīvo funkciju. Apskatītas dažādas tēmas un rēmas izpratnes.
Publicistikas piemēri dalīti SPO, SOP, PSO, POS, OSP un OPS tipa teikumos, analizēta to relatīvā un absolūtā vārdu secība, kā arī dalījums tēmā un rēmā. Skaidrots, kā teikuma priekšmeta, izteicēja un papildinātāja novietojums teikumā var mainīt izteikuma aktuālo dalījumu, izmantota aprakstošā metode un transformatīvās metodes elementi.
Bakalaura darba beigās apkopoti galvenie secinājumi.
Atslēgvārdi: aktuālais dalījums, tēma, rēma, vārdu secība, subjekts, predikāts, objekts. The order of the Subject, Predicate and Object is being examined In this paper.
The communicative and structural description of sentence, the functions of word order, particular word order’s communicative function, are given in three chapters. Different approaches on the Theme and the Rheme are given.
The examples of public texts are classified in SPO, SOP, PSO, POS, OSP and OPS types, relative and absolute word order and division in the Theme and the Rheme are being analysed. There is an explanation how the place of the Subject, Predicate and Object can change the communicative structure in the sentence, the descriptive method and elements of transformative method are being used.
In the end of the Bachelor’s research paper the main conclusions are summarized.
Key words: communicative structure, theme, rheme, word order, subject, predicate, object.