Svešvārdu lietojums sludinājumos
Author
Kalniņa, Maija
Co-author
Latvijas Universitāte. Filoloģijas un mākslas zinātņu fakultāte
Advisor
Ciematniece, Līga
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā “Svešvārdu lietojums sludinājumos” ir pētīti svešvārdi, kas lietoti darba sludinājumu tekstos portālā www.ss.lv un citos sludinājumos reklāmas un sludinājumu laikrakstā “Kaleidoskops”. To analīzē ņemti vērā tādi šo vārdu - gramatiskās sistēmas vienību - aspekti kā leksiskais, derivatīvais, semantiskais un gramatiskais, kā arī to tipiskās gramatiskās īpašības, izcelsme Eiropas tautu valodās un stilistiskais aspekts, kas izpaužas kā lietojuma nepieciešamības izvērtēšana. Darba mērķis ir skatīt svešvārdus kā latviešu valodas leksikas svarīgu sastāvdaļu, pētīt to izcelsmi un nozīmes diferenciāciju devējvalodas – latviešu valodas un starpniekvalodas – latviešu valodas kontekstā.
Atslēgas vārdi: svešvārdi, internacionālismi, sludinājumi, gramatiskās pazīmes, cilme, lietojuma nepieciešamība. Usage of Foreign Words in Advertisements
In the Bachelor thesis “Usage of foreign words in advertisements” foreign words used in work advertisement texts at the portal www.ss.lv and other advertisement texts at the advertisement and commercial magazine “Kaleidoskops” have been researched. These words as the units of grammatical system have been analyzed taking such aspects as lexical, derivative, semantic and grammatical. Also most typical grammatical qualities, the origin in European nation languages and stylistic aspect, which means the necessity’s appraisal of usage, have been used as research aspects. The aim of thesis is to review foreign words as very important part of Latvian lexicon, to explore origin of these words and ascertain the differentiation of meaning between origin language – Latvian and inter-language – Latvian.
Key words: foreign words, internationalisms, advertisements, grammatical qualities, origin, the necessity of usage.