Teikuma struktūra publicistikas tekstos
Autor
Boikova, Līva
Co-author
Latvijas Universitāte. Filoloģijas un mākslas zinātņu fakultāte
Advisor
Ciematniece, Līga
Datum
2010Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darbā “Teikuma struktūra publicistikas tekstos” tiek analizēta teikuma struktūra mūsdienu laikrakstu un žurnālu intervijās. Viens no galvenajiem darba mērķiem ir aprakstīt un skaidrot problemātiskos teikumus intervijās, pamatā izmantojot teorētiskos publicistiskās valodas, stilistiski izmantojamo valodas līdzekļu un teikuma struktūras pētījumus.
Darbs sastāv no piecām nodaļām. Pirmajā nodaļā ir dots ieskats funkcionālo paveidu un stilu sistēmā, lai labāk saprastu publicistiskā stila problemātiku mūsdienās. Otrajā nodaļā aprakstīts publicistiskais stils, un īpaši tiek izcelts publicistiskā stila žanrs – intervija. Trešajā nodaļā ir rakstīts par teikumu, teikuma struktūru un valodas vienībām, kas nav uzskatāmas par teikumiem. Ceturtajā nodaļā teorētiski un praktiski apskatīti interviju teikumu sintaktisko sakaru problemātiskie gadījumi. Piektajā nodaļā uzmanība tiek pievērsta problemātiskajiem stilistiski pielietojamiem valodas līdzekļiem, uzsverot, ka tiem ir liela nozīme teikuma struktūras raksturošanā.
Atslēgas vārdi: funkcionālo paveidu un stilu sistēma, publicistiskais stils, teikuma struktūra, sintaktiskie sakari, stilistiski izmantojamie valodas līdzekļi. Today's newspaper and magazine sentence structure of interviews is analyzed in Bachelor work “Sentence Structure in Mass Media Texts”. One of the main objectives of the work is to describe and explain the problematic sentences in the interviews, which are based on the theoretical studies of publicistic linguistic, stylistic use of language resources and sentence structure.
The work consists of five chapters. The first chapter gives an insight into functional types and style of the system in order to better understand today's publicistic behavior problems. The second chapter describes publicistic style, and an accent is given to the interview as a publicistic style genre. Sentence and sentence structure and language units which are not considered to be sentences are written in the third chapter. Syntactic communication problematic sentence cases in the interviews are viewed theoretically and practically in the fourth chapter. Attention is made to the problem of language resources in stylistic use emphasizing an important role in sentence structure characterization in the fifth chapter.
Key words: functional types and style of the system, publicistic style, sentence structure, syntactic relations, language resources in stylistic use.