Glamūra prozas fenomens krievu masu literatūrā
Author
Pogodina, Svetlana
Co-author
Latvijas Universitāte. Filoloģijas un mākslas zinātņu fakultāte
Advisor
Šroma, Nataļja
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Darbs ir veltīts glamūras prozas pētījumam kā jaunam žanram un sociokultūras fenomenam mūsdienu Krievu literatūras paradigmā. Autors veic pētījumu par jaunu žanru, saskaņā ar tā specifiku un darbību mūsdienu Krievu literatūras žanra kanoniem kā arī Krievu glamūra diskursa kontekstā. Pirmajā daļā jēdzieni glamurs un glemproza ( glamūra proza) vērsta attiecībā uz tādiem teorētiskiem jautājumiem kā definīcija, konteksts, žanrs, genesis. O. Robski darbi Casual, Casual 2, Pro ljuboff/on, Laimīga diena. Rītdien, ironisma līdzekļis Zamush za milionera (rakstits kopā ar Kseniju Sobčak), N. Uskova fashion-detektiva Ziemas kolekcija nāve un A. Beļjakova fashion-romāna Leijerkastnieks analīze ļauj autoram aprakstīt jaunu literāro raksturu - homo glamourosus un noteikt glamūra prozas formulas struktūru un leksikas-stilistisko savdabību.
Pētījums varētu ieinteresēt filologus, kas ir saistīti ar mūsdienu Krievijas un Eiropas literatūru, kultūrologus, kuri pēta glamūra fenomenu, un visām ieinteresētajiem lasītājiem. The paper is devoted to the research of the glamour prose as a new genre and sociocultural phenomenon in the paradigm of the modern Russian literature. The author performs the analysis of the new genre, its peculiarities and functioning according to the genre canons of the modern Russian trivial literature, as well as in the context of Russia’s discourse of glamour. The first chapter of the paper examines the issues of glamour and glamour prose from the point of view of the following theoretical problems: definition, context, genre, and genesis. The analysis of the works Casual, Casual 2, Pro liuboff/on, “Happy Day” Tomorrow by O. Robski, as well as of an ironic manual To Marry a Millionaire (written together with Ksenia Sobchak), of a fashion-detective story Winter Death Collection by N. Uskov, and of a fashion-novel The Organ-Grinder by A. Belyakov offers a possibility to describe a new literary prototype, homo glamourosus. Moreover, the author of the research reveals the structural, lexical and stylistic peculiarity of a formula of glamour prose.
The research can be interesting to philologists, dealing with the modern Russian and European trivial literature, to cultural experts, researching the phenomenon of glamour, as well as to all inquisitive readers.