Show simple item record

dc.contributor.advisorPaegle, Dzintraen_US
dc.contributor.authorLevina, Olgaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Filoloģijas un mākslas zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T12:53:59Z
dc.date.available2015-03-23T12:53:59Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other31434en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9450
dc.description.abstractŽurnālu „Pastaiga” izdod SIA „Rīgas Viļņi”. Tas adresēts lasītājiem, kas interesējas par moderno dzīvesveidu. Žurnāls vēsta par „smalkās sabiedrības” ēšanas, ģērbšanās, aksesuāru un kosmētikas lietošanas paradumiem, tādējādi atstājot ietekmi uz lasītājiem un uz valodu kopumā. Svešvārdu lietojums žurnālā „Pastaiga” vēl nav pētīts, bet ir atsevišķi raksti un pētījumi par svešvārdu lietojumu mūsdienu valodā. Šajā darbā mēģināts pievērsties citvalodu vārdu atveidošanas īpatnībām žurnālā „Pastaiga”, analizējot internacionālismu, svešu īpašvārdu un atsevišķu citvalodu sugasvārdu lietojumu un atbilstību latviešu valodā pieņemtajām citvalodu vārdu atveidošanas normām. Darba mērķis ir pētīt svešvārdu lietojuma īpatnības preses valodā un aprakstīt internacionālismu lietojumu žurnālā „Pastaiga”. Žurnālā „Pastaiga” tika konstatēts gan pozitīvi, gan negatīvi vērtējams svešvārdu lietojums. Atslēgvārdi: svešvārdi, žurnāls “Pastaiga”, internacionālismi, citvalodu īpašvārdi.en_US
dc.description.abstractThe magazine „Pastaiga” is published by SIA „Rīgas Viļņi”. It is addressed to readers who are interested in modern lifestyles. The magazine expounds on the eating and dressing habits of "polite society" as well as its use of accessories and cosmetics, thus affecting readers specifically, and language in its totality, in general. The use of foreign loanwords in „Pastaiga” has not yet been examined, although several works and studies have been undertaken about the use of loanwords in modern language. The focus of this study has been to pay attention to the particulars of the use of foreign words in the magazine „Pastaiga”, by analysing Latin-based or "internationally used" loanwords, foreign personal nouns and the use of common nouns from various languages and whether such usage conforms to the standard procedures for adopting foreign words into the Latvian language. The goal of this study is thus to analyse the salient features of the use of foreign loanwords in the language of the press as well as to describe the use of internationally used loanwords in the magazine „Pastaiga”. The magazine „Pastaiga” rated favourably in certain contexts, while also earning an unfavourable rating in other aspects of the use of foreign loanwords. Keywords: loanwords, the magazine “Pastaiga”, internationally used loanwords, foreign language personal nouns.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFiloloģijaen_US
dc.titleSvešvārdu lietojums žurnālā „Pastaiga”en_US
dc.title.alternativeThe Usage of Foreign Words in the Magazine „Pastaiga”en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record