Show simple item record

dc.contributor.advisorLazareva, Antaen_US
dc.contributor.authorBērziņa, Zaneen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Filoloģijas un mākslas zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T12:54:05Z
dc.date.available2015-03-23T12:54:05Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other40050en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9518
dc.description.abstractDiplomdarbā aplūkoti jautājumi, kas saistīti ar skolēnu radošo pārbaudes darbu vērtēšanu literatūras mācību priekšmetā. Diplomdarba tēma ir aktuāla, Ħemto vērā, ka 2008.gada 2.septembrī tika apstiprināti jaunie valsts vispārējās vidējās izglītības standarti un vispārējās vidējās izglītības mācību priekšmetu standarti. Atbilstoši diplomdarba mērėim – pētīt ar radošo darbu vērtēšanu saistītās problēmas - darba gaitā analizēti šādi jautājumi – radošuma loma literatūras mācību priekšmeta kontekstā, radošs pārbaudes darbs un tā vērtēšana, mācīšanas un vērtēšanas metodika, lai skolēns veiksmīgi attīstītu radošās prasmes, kā arī jēdziena radošas spējas būtība. Darba teorētiskajā daĜā sniegts pārskats par tādiem jēdzieniem kā – radošums, radoša darbība, radoša personība un radošuma novērtēšanas problēmas. Praktiskajā daĜā ir aplūkoti trīs radošu pārbaudes darbu veidi – dzejas analīze, brīvie domraksti un nosacīti brīvie domraksti – un katram no tiem izveidotas kritēriju tabulas. Nosacīti brīvie domraksti pētīti sīkāk, par materiālu izmantojot skolēnu rakstītos domrakstus.en_US
dc.description.abstractGraduation paper highlights the issue regarding the evaluation of the pupil’s creative examination papers in Literature subject. Topic for the graduation paper is of pending matter, as starting from September 2, 2008 the new Standards for general secondary education and standards of subjects have been approved. According to the aim of the Graduation paper – to examine the various types of creative examination papers – following issues have been main topics of the research: examination of the creative papers in Literature, the role of creativity in the framework of subjects, creative examination and evaluation of it, method of studying and evaluation to develop creative skills for pupils and term creative skills. The theoretical part of the paper analyzes term creativity, creative action, and creative personality and evaluation issues connected with the mentioned terms. Empirical part opens three case studies of creative examination types – analyses of poetry, free-topic essays and relatively free-topic essays. For the needs of evaluation of each of the types, the tables of criterion have been set up. Relatively free-topic essays have been a matter for deeper analyses, where pupils’ essays are used as an example.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleRadošo darbu vērtēšana literatūrāen_US
dc.title.alternativeEvalution of Creative Works in Literatureen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record