Ingas Ābeles lugas un to iestudējumi
Автор
Briede, Inita
Co-author
Latvijas Universitāte. Filoloģijas un mākslas zinātņu fakultāte
Advisor
Radzobe, Silvija
Дата
2007Metadata
Показать полную информациюАннотации
INGAS ĀBELES LUGAS UN TO IESTUDĒJUMI
20.gs. beigās un 21.gs. sākumā Inga Ābele kļūst par spilgtāko jaunās dramaturgu paaudzes pārstāvi latviešu literatūrā. Visas lugas („Tumšie brieži”, „Dzelzszāle”, „Jasmīns”) ātri pēc uzrakstīšanas nokļūst gan latviešu, gan ārzemju teātru un kino repertuārā. Bakalaura darba mērķis ir izvērtēt lugas un to interpretācijas Latvijas lielākajos teātros un kino. Raksturot I.Ābeles daiļradi, kā arī iepazīstināt ar iestudējumu režisoriem un viņu radošo darbību. Teātra specifikas izpratnē ir nācies paļauties arī uz citu autoru rakstīto, jo nebija iespējams noskatīties visus lugu iestudējumus. Rezultātā vispirms izvērtētas lugas, tad iestudējumi; iezīmēta Ābeles vieta sava laika dramaturģijas kontekstā; nosauktas lugu un iestudējumu būtiskākās pazīmes, raksturoti tēli, to attiecības un darbības vide. Lugu tekstu daudzslāņainības dēļ, to varētu vērtēt arī vēl citos kontekstos.
ATSLĒGAS VĀRDI: Inga Ābele; lugas; iestudējumi; režisori THE PLAYS OF INGA ABELE AND THEIR PRODUCTIONS
During the end of 20th century and the beginning of 21st century Inga Ābele becomes as the most brilliant representative of young playwrights in Latvian literature. All the plays (“Dark Deer”, “Iron Weed”, “Jasmine”) very fast after writing get to both Latvian and foreign repertoire of theatre and cinema. The aim of Bachelor Paper is to evaluate playwright’s plays and their interpretations in the biggest Latvian theatres and cinemas, to characterize I. Ābele’s writings as well to introduce directors of stagings and their creative activity. In understanding of specific features of theatre also is a necessity to rely on written by other authors because it was not possible to watch all play stagings. In the result at first in the Paper are evaluated plays and then stagings. It is marked Ābele's place in context of dramaturgy of her age, given the more characteristic features of plays and stagings, described characters, their relationships and the environment of action. Due to multiplicity of play texts, they can be also evaluated in other contexts.