Bērnības baiļu tēli un to simboliskā nozīme
Автор
Pērkone, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Filoloģijas un mākslas zinātņu fakultāte
Advisor
Kursīte-Pakule, Janīna
Дата
2008Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bērnības baiļu tēli un to simboliskā nozīme
Vecāki savus bērnus ir baidījuši ar dažādiem izdomātiem un reāliem tēliem, lai pasargātu no negadījumiem un nelaimēm. Ir bijuši arī gadījumi, kad bērns neklausa vecākus, tāpēc ir nepieciešams kāds tēls, ar kuru brīdinoši aizrādīt un cerēt, ka tas varētu būt labs līdzeklis, kā panākt vēlamo rezultātu.
Šinī darbā tiek aprakstīti baiļu tēli, kuriem ir bijusi liela nozīme bērnu audzināšanā. Tie ir bijuši gan reāli, gan izdomāti tēli.
Tēlu sadalījums tika plānots pēc to galvenajām kopīgajām iezīmēm vai vietām, no kurienes tēli cēlušies vai kur atrodas.
Darba galvenais mērķis bija uzzināt pēc iespējas vairāk tēlu, kas tika izmantoti baidīšanai, un uzzināt to simbolisko nozīmi, kā arī noskaidrot iemeslu šo tēlu izmantošanai ikdienā.
Atslēgvārdi: bailes, tēli, simbolika Childhood Fear Images and their Symbolic meaning
Parents have frightened their children with various imagined and real images in order to protect them from accidents and misfortunes. Often there are cases where children don’t listen to their parents and therefore some type of image is necessary to frighten and warn, and hope that this will help achieve the desired result.
This work explores images of fear that have played a large role in raising children. These are have been both real and imagined images.
The images are categorized by their main characteristics, or places where the images have arisen from or where they can be found.
The main purpose of this work is to discover as many images as possible that are used to frighten, and to discover their symbolic meaning, as well as to discover the reason for using these images on a daily basis.
Key words: fear, images, symbols