Atstāstījuma izteiksmes funkcijas publicistikā
Автор
Voitkeviča, Sarmīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Filoloģijas un mākslas zinātņu fakultāte
Advisor
Kalnača, Andra
Дата
2008Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba mērķis: izpētīt atstāstījuma izteiksmes funkcijas, lietojuma biežumu un tās lietojuma iemeslus latviešu publicistikā.
Darbs sastāv no 3 nodaļām:
Darba ievadā ir sniegta informācija par darbā izvirzītajiem mērķiem un uzdevumiem, to sasniegšanas metodēm.
Darba 1. daļā sniegts ieskats publicistikas stila būtībā, tā izpausmes veidos, žanros, tā funkcijas.
Darba 2. daļā sniegta vispārīga informācija par darbības vārda izteiksmēm un par atstāstījuma izteiksmi atsevišķi. Tiek aplūkota atstāstījuma izteiksme, tās robežgadījumiem ar citām izteiksmēm, tās īpašības, balstoties un agrākajiem citu valodnieku pētījumiem.
Darba 3. daļā veikta publicistikas materiālos atrodamo atstāstījuma izteiksmes piemēru analīze, balstoties uz savākto teorētisko materiālu bāzes, to izskaidrojums ar piemēru palīdzību. The Bachelor’s work objective: to research relative mood’s functions, the motives and causes of it’s usage in Latvian journalism.
The Bachelor’s work consists of 3 parts:
In the Introduction the information is given about the aims and challenges that are put forward in the paper. The description is shown of used methods for reaching the target.
The first part follows with insight into the nature of journalistic style.
In the second part general information is given about the moods of the verb. The accent is also set on relative mood separately.
In the third part an analysis of relative mood’s usage examples found in journalistic materials is being made. Based on acquired theoretical basis an explanation follows with the help of examples.