Show simple item record

dc.contributor.advisorBalodis, Ringoldsen_US
dc.contributor.authorSimanoviča, Evijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Juridiskā fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T12:54:23Z
dc.date.available2015-03-23T12:54:23Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other17259en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9631
dc.description.abstractBakalaura darbā „Kredītiestāžu atbildība saskaņā ar patērētāju tiesību aizsardzību”, tiek pētīti patērētāju tiesību aizsardzības sistēmas izveidošanās un tās attīstība, normatīvie regulējumi Eiropas Savienībā un Latvijā. Raksturotas institūcijas un tās funkcijas, kas darbojas patērētāju tiesību aizsardzības jomā. Darbā tiek apkopoti kredītiestāžu pārkāpumi pret patērētājiem, apskatīta kāda ir patērētāju sūdzību izskatīšanas kārtība, kādi ir trūkumi. Ir izveidots Patērētāju tiesību aizsardzības centra saņemto sūdzību rezumējums un iespējamie normatīvie uzlabojumi. Nobeiguma nodaļā tiek salīdzināts Vācijas patērētāju aizsardzības likums ar Latvijas Republikas patērētāju aizsardzības likumu, lai uzzinātu kāda prakse ir citā Eiropas Savienības valstī. Darbā izmantotas publikācijas, mācību materiāli, Latvijas Republikas normatīvie akti, kā arī pieejamā informācija masu mēdijos un internetā interneta avoti. Darba autore secina, lai nodrošinātu efektīvu patērētāju tiesību aizsardzības normatīvo aktu uzraudzību, nepieciešams veidot modernu, ilgtspējīgu, labi koordinētu un uz rezultātu balstītas tirgus uzraudzības sistēmu, kas nodrošināta ar adekvātiem resursiem. Tāpēc ir jāturpina stiprināt patērētāju tiesību aizsardzības normatīvo aktu ieviešanas un tirgus uzraudzības institūciju kapacitāte gan cilvēkresursu, gan finanšu resursu jomā.en_US
dc.description.abstractThe paper “Responsibility of Credit Institutions Concerning Consumer Protection” examines formation and development of the consumer protection system as well as regulations in the European Union and Latvia. Institutions working in the area of consumer protection and their functions are also described. The paper covers credit institution violations against consumers, the order by which consumer complaints are processed and the drawbacks of the system. Complaints received by the consumer protection center are summarized and possible improvements are proposed. The concluding section compares consumer protections laws of Germany and Latvia in order to get insight into the practices used by other countries of the European Union. Various publications, learning materials, legal acts of the Republic of Latvia have been used in the paper, as well as the information available on the Internet and in mass media resources. The author concludes that in order to ensure effective monitoring of consumer protection legal acts it is necessary to create a modern, sustainable, well coordinated and results-oriented market monitoring system, which is provided with adequate resources. Therefore it is necessary to sustain the capacity of consumer protection and market monitoring institutions in both human resource and financial areas.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectJuridiskā zinātneen_US
dc.titleKredītiestāžu atbildība saskaņā ar patēretāju tiesību aizsardzību.en_US
dc.title.alternativeResponsibilities of credit institutions under the consumer protection law.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record