• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālo zinību mācību priekšmetu loma adaptācijas procesa veicināšanā 1. klasē

Thumbnail
View/Open
299-10045-Klavina_Jana_Peda010353.pdf (406.4Kb)
Author
Kļaviņa, Jana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vociša, Rūta
Date
2008
Metadata
Show full item record
Abstract
Sociālās zinības ir stundas, kurās skolēni var mācīties sadarboties un socializēties. Šis priekšmets varētu palīdzēt veidot klases kolektīvu, skolēniem labāk iepazīt vienam otru, tādēļ diplomdarbā analizēšu un pētīšu sociālo zinību mācību priekšmeta lomu adaptācijas procesa veicināšanu 1.klasē. Diplomdarba hipotēze – ja tiks izstrādāta adaptācijas procesa programma 1.klasei izmantojot sociālo zinību mācību priekšmetu, tad adaptācijas process 1.klases skolēniem noritēs pozitīvāk. Diplomdarba mērķis – izzināt sociālo zinību mācību priekšmetu lomu adaptācijas procesā 1.klasē. Diplomdarbs sastāv no divām daļām- teorētiskās un pētnieciskās. Darba apjoms 62 lpp. Diplomdarbā ir 8 tabulas, 19 attēli, 5pielikumi un izmantoti 28 literatūras avoti.
 
During social science lessons pupils can learn to cooperate and socialize. This subject could help to form the class collective, help the pupils to learn more about each other. That is why I am going to analyze and study the role of the subject of social science in the encouraging of the adaptation process in grade 1. Hypothesis of the diploma paper – if a programme of the adaptation process in grade 1 is developed making use of the subject of social science, then the adaptation process for grade 1 will be more positive. Aim of the diploma paper – to find out the role of the subject of social science in the adaptation process in grade 1. Diploma paper consists of two parts – theoretical and research. Volume of the paper is 62 pages. Diploma paper contains 8 tables, 19 pictures, 5 addenda. 28 literature sources have been made use of..
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9823
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV