• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mācību motivācijas veidošana dabas zinību stundās 1. klasē

Thumbnail
View/Open
299-10056-Locmele_Ritma_Peda990057.pdf (455.9Kb)
Author
Ločmele, Ritma
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Berķe, Anita
Date
2008
Metadata
Show full item record
Abstract
Dabaszinības ir mācību priekšmets ar plašām vispārizglītojošām iespējām. Noteicoša loma dabaszinību sekmīgai apguvei ir skolēnu motivācijai un iztēlei. Diplomdarba mērķis ir izzināt mācību motivācijas specifiku sākumskolas 1. klasē un dabaszinību priekšmetu stundās un izstrādāt ieteikumus mācīšanās motivācijas veicināšanai. Diplomdarbā ir analizēta literatūra par mācīšanās motivāciju, izvērtēta dabaszinību priekšmeta būtība sākumskolā un izstrādāti ieteikumi mācīšanās motivācijas veicināšanai. Darbā ir izmantotas tādas pētīšanas metodes kā pedagoģiskās, psiholoģiskās literatūras atlase un analīze, pedagoģiskā novērošana, anketēšana. Diplomdarbā ietverti 18 attēli, 9 tabulas, 5 pielikumi un 27 izmantotās literatūras avoti.
 
Science is a school subject with broad educational possibilities. Children`s motivation an imagination have a very important role for successful acquiring of Science. The aim of the diploma work is to acknowledge the features of learning motivation in the 1st form of primary school at science lessons and work out recommendations for promoting the motivation of learning. The author analyses the literature about learning motivation, evaluates the basis of the subject of Science at primary school and gives the recommendations for the motivation of learning. Such methods of investigation as the analysis and selection of psychological literature, pedagogical observation and questionnairing have been used in the work. The diploma work contains 18 pictures, 9 tables, 5 supplements, 27 sources of literature.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9829
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV