Lomu spēles runātprasmju attīstībai angļu valodas stundās 9.klasē
Autor
Melne, Everita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Skara-Mincāne, Rita
Datum
2008Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diploma darba tēma tika izvelēta, jo darba autores pieredze skolā rāda, ka mūsdienu skolēni zina daudz vārdu angļu valodā, bet izteikt brīvi savas domas un emocijas angļu valodā diemžēl nespēj.
Diploma darba pētījuma mērķis ir izzināt lomu spēlēs runāt prasmju attīstībai 9. klasē. Savukārt uzdevumi ir izzināt un analizēt zinātnisko literatūru par pētāmo tēmu, kā arī izveidot anketu skolotāju, skolēnu viedokļu izzināšanai, veikt pētījumu un apkopot rezultātus.
Pētījuma izvēlētā problēma pati par sevi ir interesanta un aktuāla darba autorei, jo darba autore meklēja labāko metodi runāt prasmju attīstībai skolēniem 9. klasē.
Lai sasniegtu mērķi tika izanalizēti Harmera, Skrivenera, Hadfilda, Laduses, Čani, Nunana, Frīmena, Svences, Ēriksona, Puškareva, Pasova, lai rastu priekšstatu par lomu spēli. Savukārt praktiskās daļas rezultāti tiek atspoguļoti ceturtajā nodaļā.
Pētījuma rezultāti parāda, ka lomu spēles vajadzētu lietot runāt prasmju attīstībai 9. klasē angļu valodā, jo lomu spēles, ne tikai attīsta runāt prasmes, bet arī sagatavo skolēnus gala ieskaites mutvārdu daļai beidzot 9. klasi.
Galvenais secinājums pēc diploma darba autores domām ir tas, ka izmantojot lomu spēles, skolēni attīsta, ne tikai runāt prasmes, bet izmantojot lomus spēles skolēniem attīstās klausīšanās prasmes, uzlabojas pusaudžu saskarsmes kultūra un savstarpējā pusaudžu mijiedarbība. Diploma darbs sastāv no četrām nodaļām. The theme of Diploma paper was chosen besauce the author’s experience at school work shows that nowadays children know a lot words in English language, but cannot express fluently their opinion and emotions in English language.
The aim of Diploma Paper is to examine role play as a method for developing speaking skills in Form 9. The objectives are to select and analyse literature about the chosen theme. As well to design a questionnaire to learn teachers and students opinions, to carry out research and to sum up the results.
The theme of Diploma Paper is interesting and urgent for the author of Diploma Paper because the author of Paper was looking for a better method, for devoloping speaking skills in Form 9.
To achieve the aim works by Harmer, Scrivener, Hadfield, Ladousse, Chaney, Nunan, Freeman, Svence, Puškarevs, Eriksons, Pasovs were studied to discuss the notion of role-plays characteristics. The results of practical part are shown in Chapter Four.
The results of research shows that role playshould be used to develop speaking skills in Form 9 as the role play improves not only speaking skills, but also prepares students for the final oral part test at the end of the year in Form 9.
The main conclusion in the author’s opinion is that using role play, students develop, not only speaking skills, but using role play students develop their listening skills, improve interaction and communication of adolescence and their implications on language teaching as well as development of speaking skills. The Diploma paper consists of 4 chapters.