Mācību līdzekļa „Campaign” izmantošana militārās angļu valodas apguvē NBS valodu skolā
Autor
Ciprus, Ilgars
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Odiņa, Indra
Datum
2008Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Militārās angļu valodas apguve ir pēdējo desmit gadu laikā kļuvusi ļoti svarīga, svarīga viena iemesla dēļ, Latvijas pirms un pēc iestāšanās NATO, jo zinot un brīvi pārvaldot angļu valodu kā militāro, tā arī vispārējo angļu valodu paveras plašs iespēju apvārsnis militārajiem kursiem ārvalstīs un starptautiskajām miera uzturēšanas misijām un pat darbam NATO galvenajā štābā.
Šī darba mērķis bija izveidot mācību plānu izmantojot militārās angļu valodas mācību līdzekli „Campaign”, bet pirms plāna izveides bija būtiski noskaidrot, kādas ir galvenās atšķirības starp profesionālo un vispārējo angļu valodu, kā vispār norisinās angļu valodas apguve Nacionālo Bruņoto Spēku Valodas skolā. Darbā tika izmantotas sekojošas datu vākšanas metodes: anketa studentu vajadzību noskaidrošanai, anketa pasniedzēju pieredzes un viedokļa noskaidrošanu, kā arī veikta „Campaign” izvērtēšana izmantojot mācību materiālu izvērtēšanas tabulu.
Apkopojot datus varēja viennozīmīgi redzēt, ka studentu atbildes dažos jautājumos bija līdzīgas, varēja saskatīt, ka studenti bija nākuši mācīties ar konkrētu mērķi zinot, ko vēlas iemācīties ko ne. Pasniedzēju atbildes bija atšķirīgas, jo lielāka daļa pasniedzēju nav un nekad arī nekļūs par militārajām personām.
Kā tika atklāts šajā darbā, ka pirms katra mācību plāna sastādīšanas ir jāņem vērā ne tikai instrukcijas, pavēles un nolikumus, bet arī studentu vēlmes, stiprās un vājās puses angļu valodā, apzinoties studentu vēlmes ir daudz vieglāk un precīzāk izveidot mācību plānu, kas apmierinātu studentu vajadzības pēc militārās angļu valodas, kā arī tos sagatavojot veiksmīgai kursa nobeiguma eksāmena nokārtošanai. Studentiem kā viens no motivējošajiem faktoriem mācoties ir apziņa par to, ka viņu vēlmes arī tiek ņemtas vērā. Precīzāks mācību plāns nozīmē to, ka studenti daudz efektīvāk apgūs doto vielu. During the recent ten years military English has become essential, essential for one reason – Latvia’s pre and post joining NATO, knowing and freely mastering military English in addition to general English gives vast opportunity for military courses abroad, international peace keeping missions and even to work at the main HQ (headquarter) of NATO.
The aim of the Paper was to create the curriculum which was based on military English course book “Campaign”, but it was essential before the creation of the syllabus to find out, what the main differences between ESP and GE were, and see how teaching process was conducted at the Language School of National Armed Forces. The following data collection methods were used: a questionnaire on students’ needs analysis, a questionnaire on teachers’ experience and opinion enquiry; in addition to that the analysis of “Campaign” was conducted by using a textbook evaluation chart.
The analysis of the collected data and the process itself revealed, that for some questions students’ answers were similar, it was clearly visible, that students had come to this English course with a specific purpose knowing, what they wanted to acquire and what not. The teachers’ answers were diverse; due to the reason that majority of them had never been and would never qualify as military personnel.
As it was revealed in this Paper that before creating every new syllabus, it was necessary to take into consideration not only orders, rules and regulations, but students’ target necessities, lacks and learning needs. Keeping in mind students’ wishes makes the creation of curriculum easier and more precise, the curriculum that is going to meet the students’ needs for military English as well as preparing students for a successful completion of a course. One of the motivating factors for students to study is the awareness that their wishes are taken into account. Having more precise syllabus means that students are going to acquire the material more effectively.