Izziņas intereses veicināšanas iespējas dabas zinību mācību procesā 1.-4.klasē
Автор
Lazdiņa, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vociša, Rūta
Дата
2008Metadata
Показать полную информациюАннотации
Mūsdienās skolēnu izziņas interešu rosināšana ir ļoti aktuāla, tādēļ ir izvēlēta šī tēma.
Pētījuma objekts. Dabaszinību mācību process.
Pētījuma priekšmets. Izziņas interešu veicināšana.
Pētījuma mērķis. Izpētīt izziņas intereses veicināšanas iespējas 1.-4.klasē dabaszinībās.
Diplomdarbs tika izstrādāts kā iespējamā atbilde uz jautājumu – ko darīt, lai skolēni kļūtu daudz ieinteresētāki, zinātkārāki un pēc izziņas kārāki un meklējošāki mācību procesā, ko darīt, lai dabaszinību stundas būtu interesantas, izziņas interesi un meklējumdarbību mudinošas saistošas un rosinošas.
Liels uzsvars tika atvēlēts skolēnu eksperimentālai pētnieciskās darbības daudzveidīgai un rosinošai darbībai stundā, prasmei strādāt ar dažādiem izziņu rosinošiem informācijas avotiem par dabas sistēmām un procesiem, kā arī cilvēka un vides mijiedarbību.
Tēmas aktualitāte balstās uz atziņu, ka 1.-4.klase ir viens no vēlamākajiem vecumposmiem, kad aktīvi sākt veidot un attīstīt bērnu izziņas interesi.
Pievērsties izvēlētajai tēmai rosināja tas, ka ir krasi pazeminājusies dabaszinību mācību priekšmeta popularitāte 1.-4.kl. Zemā interese, garlaikošanās stundā, pašreizējais bērnu kūtrums, kā arī pašas ieinteresētība un pieredze darbā ar skolēniem.
Diplomdarbā tiek aplūkota izziņas intereses loma un skolēna personības attīstībā, kā arī dabaszinību stundu daudzveidīgo metožu iespējas tā sekmēšanā.
Diplomdarbā tika piedāvātas izziņas interešu veicināšanas iespējas mācību procesa pilnveidošanai dabaszinībās 1.-4.klasē.
Diplomdarbs sastāv no: ievada, satura, 3 nodaļām, secinājumiem, anotācijas, literatūras saraksta, pielikumiem.
Atslēgvārdi: Izziņas interese, sākumskola, pedagoģiskais process, metodes, rosināšana. Nowadays the promotion of pupils` cognitive interests is current therefore, the theme has chosen.
The theme of the diploma paper: “Possibilities of Cognitive Interests Promotion in Science Learning Process in 1-4 form”
The object of the research: the process of Science learning
The subject of the research: promotion of cognitive interests
The goal of the research: to investigate possibilities of cognitive interests promotion in 1-4 form in Science lessons.
The diploma paper has worked out as a possible answer on the question – what to do for pupils becoming more interested, inquisitive and avid of knowledge, searching in learning process, what to do for interesting science lessons, cognitive interests and encouraging of exciting and challenging searching activity.
A big emphasis had allocated on pupils` experimental investigation activity for various and challenging activities in the lesson, ability to work with different cognitive information recourses about the systems and process of nature, and interaction of human and environment.
The topicality ground on cognition that 1-4 form is one of the preferable ages when start to create and develop children’s cognitive interest actively.
To focus on the chosen theme promoted the reason of Science unpopularity in 1-4 form. Low interest, bored during the lesson, pupils` attitude and own interest and experience in work with pupils.
The role of cognitive interest and development of pupils` personality have examined in the diploma paper, various possibilities of Science methods in its promotion.
In diploma paper is come forward with possibilities of cognitive interest promotion in 1-4 form.
The diploma paper consists of introduction, content, 3 chapters, conclusions, annotation, bibliography, additional materials.
The key words are: cognitive interest, primary school, pedagogical process, methods,