Krāsa kā noskaņas radītāja mākslā un tās apguves iespējas vizuālās mākslas stundās 9. klasē vakarskolā
Автор
Lase, Anda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Ausma
Дата
2008Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba ”Krāsa kā noskaņas radītāja mākslā un tās apguves iespējas vizuālās mākslas stundās 9. klasē vakarskolā” mērķis ir apzināt, ar kādiem līdzekļiem panākt izpratni par krāsu noskaņas radīšanu 9. klases skolēniem vakarskolā.
Analizēta skolēnu praktiskā darbība, viņu spēja radīt noskaņu darbā, balstoties uz teorētisko bāzi. Tiek pētīts 9. klases vecumposms un uzdevumu kopas atbilstība vizuālās mākslas standartam.
Diplomdarbā pētīta krāsu nozīme mākslas darba noskaņas radīšanā, daudzie elementi, kas nosaka šo noskaņu, kā arī veids, kā sekmēt skolēnus izprast, kā krāsa veido noskaņu un realizēt to praktiskajos darbos. Diplomdarbā sniegts neliels ieskats krāsu psiholoģijā, analizēti atsevišķu mākslinieku darbi kā piemēri noskaņas radīšanā. Autore noskaņas analīzē balstījusies uz E. Munka, K. Monē, A. Matisa un V. Purvīša mākslas darbiem.
Nolūkā realizēt diplomdarba mērķi tiek sagatavota piecu uzdevumu kopa krāsas noskaņas apgūšanai, tiek precizēti uzdevumu mērķi un analizēti to rezultāti. Uzdevumi tiek realizēti praksē, ir apzinātas praktiskā darba veiksmes un neveiksmes un izdarīti secinājumi par skolēnu iespējām izprast krāsu kā noskaņas radītāju mākslā un viņu iespējas realizēt to savos darbos.
Diplomdarba nobeigumā izdarīti secinājumi un sniegta atbilde uz izvirzīto mērķi. The target of the diploma work ”Colour as a Mood Forming Factor in Art and Resources to Acquire it for 9. Class Pupils in the Evening School” is to study means with whom to achieve understanding of colour mood for the 9. class pupils in the evening school.
In the diploma work there are analyzed the practical works of pupils, their ability to create mood in their works based on the theory. The standart of arts and age group of the pupils is examined.
In the diploma work the author investigates how to promote pupils understanding of colour as a mood forming element and realization this understanding in their practical work. In the diploma work the author gives insight in the psychology of colours; this research is based on E. Munch, K. Monet, A. Matis un V. Purvitis art paintings.
To realize the aim of the diploma work the set of five exercises is being prepared as well as aim of it and results are being analyzed. Exercises are being realized into praxis, as well as fortunes and failures of them are being clarified and conclusions about the ability of pupils to understand meaning of colours and realize them in their practical work are made.
The end of the diploma work gives the conclusions and answers to the proposed target.