Show simple item record

dc.contributor.advisorIrbe, Ingrīdaen_US
dc.contributor.authorZīlīte, Inetaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:01:17Z
dc.date.available2015-03-23T13:01:17Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other10253en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9846
dc.description.abstractDiplomdarba tēma ir „Dažādu vizuālās mākslas tehniku izmantošanas iespējas apjoma un gaismēnu atveidošanā vizuālās mākslas nodarbībās 8. klasē. Diplomdarba mērķis ir izpētīt gaismēnu nozīmi priekšmetu apjoma veidošanā plaknē, pielietojot trīs dažādas vizuālās mākslas tehnikas. Autore ar uzdevumu kopas izstrādi vēlas skolēnos radīt izpratni par gaismēnu modelēšanas principiem, īpaši uzsverot to nozīmi apjoma atveidošanā, pielietojot dažādus materiālus un savstarpēji salīdzinot gan akvarelī, gan temperā, gan pastelī gleznoto darbu māksliniecisko izteiksmi. Autore uzskata, ka skolēni ir jāiepazīstina ar iespējami daudzām vizuālās mākslas tehnikām, ļaujot izvēlēties katram sev tīkamāko materiālu ar kuru viņš vēlētos un spētu radoši izpausties. Diplomdarba tēmas ietvaros ir izpētītas vecumposma īpatnības, sniegts detalizēts izklāsts par pedagoģisko darbību un tās rezultātiem vadītajās vizuālās mākslas nodarbībās 8. klasē, kur skolēni iepazinās ar apjoma veidošanu plaknē un izmantoja dažādas glezniecības tehnikas. Diplomdarba pielikumā ietvertas K. Sūniņa, V. Irbes un L. Sproģes mākslas darbu reprodukcijām, kuras tika izmantotas kā uzskates materiāls vizuālās mākslas nodarbību laikā, kā arī bērnu darbu reprodukcijās. Pielikumā iekļauta autores izstrādātā uzdevuma kopa un testa rezultāti, kas atspoguļo teorētiskās un praktiskās skolēnu zināšanas.en_US
dc.description.abstractThe subject of the current graduation work is „Possible ways of using dufferent techniques of visual art in reproduction of volume and light-and-shade in visual art lessons in the class 8” The aim of this graduation work is to investigate the importance of the light-and-shade in forming volume on the flat by using three different techniques of visual arts. The author is aiming to make students understand the principles of modelling light-and-shade by drawing ut a set of exercises.An ekstra attention is paid on their importance in reproduction of volume in the use of different materiāls and by comparing the articificial representation of water –colour-,tempera-and pastel-works.In author’s opinion students have to be introduced to as many as possible different teshniques of visual art so that they can hose the most convenient material for themselves to make them willing and able to creative self-expression. In the current graduation work the specificēs of the particular age are investigated.Moreover the author has discribed her work as visual art teacher in the class 8 and its results.Students got introduced to forming volume on the flat by using the variety of painting techniques. The reproductions of K.Sūniņš,V.Irbe and L.Sproģe works used by the author as visual aids during the lesson of visual art are enclosed to this graduation work as well as reproductions of student’s works.Moreover a set of exercises drawn out by the author and test results representing the theoretical and practical skills of the students are enclosed.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleDažādu vizuālās mākslas tehniku izmantošanas iespējas apjoma un gaismēnu atveidošanā vizuālās mākslas nodarbībās 8. klasēen_US
dc.title.alternativePossible ways of using different techniques of visual art in reproduction of volume and light-and-shade in visual art lessons in the class 8en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record