Savstarpējo attiecību kultūras pilnveidošanas iespējas mācību procesā 1.klasē, izmantojot kooperatīvo mācīšanos
Author
Eglīte, Jekaterina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs ir izstrādāts par tēmu „Skolēnu savstarpējo attiecību kultūru pilnveide, izmantojot kooperatīvo mācīšanos, 1.klasē”. Teorētiskajā daļā ir apskatītas teorētiskās nostātnes par savstarpējo attiecību kultūras pilnveidošanas iespējām, par kooperatīvās mācīšanās izmantošanu pedagoģiskajā procesā, ar ieskatu kooperatīvās mācīšanās attīstības vēsturē, kooperatīvās mācīšanās raksturojumu, dažādu kooperatīvās mācīšanās paņemienu izmantošanu mācību procesā. Praktiskajā daļā ir veikta skolēnu savstarpējo attiecību kultūras līmeņa izzināšana, skolotāju pieredze un izstrādāti mācību stundu plāni, kurus eksperti ir atzinuši par atbilstošiem darbam sākumskolēnu, 1.klases, savstarpējo attiecību kultūras pilnveidošanai, izmantojot kooperatīvo mācīšanos, kā mācību metodi. Diplomdarbā izmantotas šādas pētīšanas metodes: teorētiskās literatūras analīze, pedagoģiskā novērošana, anketēšana, intervija, ekspertatzinuma metode. The Theme of the Diploma Paper is „The Improvement of Students’ Culture of Interaction by Using Cooperative Learning in Grade 1”. The Theoretical Part consists of the theoretical believes about the possibilities to improve the culture of interaction, the usage of cooperative learning in educational process, as well as an overview of the history and the description of cooperative learning, and the usage of different methods of cooperative learning in the learning process. The Practical Part includes a survey about the students’ level of the culture of interaction, teachers’ experiences and developed lesson plans which are approved by specialists to use in the classroom of primary school, grade 1, to improve the culture of interaction by using cooperative learning as the method. The research methods used in this Diploma Paper were as follows: the analyses of theoretical literature, observation, survey, interview, expert-approval method.