dc.contributor.advisor | Daiktere, Ineta | en_US |
dc.contributor.author | Purmale, Vijolīte | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-23T13:01:24Z | |
dc.date.available | 2015-03-23T13:01:24Z | |
dc.date.issued | 2009 | en_US |
dc.identifier.other | 13642 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9895 | |
dc.description.abstract | Maģistra darbā „Pirmsskolas izglītības iestādes sadarbība ar ģimeni un vecāku pedagoģiskās kompetences pilnveidošanas iespējas” raksturotas dažādu autoru, tai skaitā D. Dzinteres, K. Hansenas, R. Kaufmanes, K. Volšas, I. Jurgenas, R. Kaņepējas, R. Lieģenieces, I. Maslo, A. Šponas, S. Omārovas u. c. teorijas un atziņas kā veicināt un veidot, ņemot vērā ietekmējošos faktorus un esošās iespējas pirmsskolas izglītības iestādes un ģimeņu sadarbību.
Pētījuma mērķis ir noskaidrot pirmsskolas izglītības iestādes un ģimenes sadarbības uzdevumus, virzienus, ietekmējošos faktorus, ģimenes pedagoģiskās iespējas, pedagoģisko potenciālu apzināt sadarbības priekšnoteikumus skolotāju un vecāku pedagoģiskā potenciāla pilnveidošanai.
Pētījumā aktualizēts: pedagoģiski psiholoģisko nosacījumu ievērošana, skolotāju un ģimeņu sadarbības nozīmīgums, ģimeņu raksturojums. Tiek piedāvātas un aplūkotas dažādas iespējas sadarbības sekmēšanai, tās praktiskā realizācija, pievērsta uzmanība vienotības principiem bērnu audzināšanā.
Iegūtie rezultāti liecina, ka piedāvājot bērna vecākiem sadarbības izvēli, nodrošinot nepieciešamo izglītību, palīdzot veikt audzināšanas aktivitātes sava bērna grupā, pilnveidojas, attīstās viņu pedagoģiskās prasmes un iemaņas.
Maģistra darbs sastāv no ievada, 4 nodaļām, 4 apakšnodaļām, nobeiguma, avotu un izmantotās literatūras saraksta un 19 pielikumiem.
Darbs izmantojams pirmsskolas izglītības iestādēs kā palīgmateriāls pirmsskolas izglītības skolotājiem sadarbības veidošanai starp pirmsskolas izglītības iestādi un ģimenēm.
Atslēgvārdi: sadarbība, sociālie faktori, pedagoģiskais process, pedagoģiskais potenciāls, audzinošā iedarbība | en_US |
dc.description.abstract | The Master’s Paper ”Possibilities of Creating Cooperation Between Families and Pre – School Educational institution and Development of Parents’ Pedagogical Competence” characterizes theories and conclusions of various authors, including D. Dzintere, K. Hansena, R. Kaufmane, K. Volsa, I. Jurgena, R. Kanepeja, R . Liegeniece, I. Maslo, A. Spona, S. Omarova etc., which speaks of ways how to promote and create cooperation between pre-school education bodies and families considering the influencing factors and the existing opportunities.
The aim of the study is to define the cooperation tasks, direction, influencing factors, pedagogical opportunities of families, pedagogical potential of pre-school education bodies and families and also gather information about pre-conditions of cooperation necessary for the improvement of pedagogical potential of teachers and parents.
The study emphasizes the consideration of pedagogical-psychological conditions, the importance of cooperation between teachers and families, and also pays attention to the description of families. Various opportunities have been offered and studied in the Paper to promote cooperation, as well as practical use of such opportunities and the principle of unity in child upbringing has been discussed therein.
The obtained results reveal that if parents are offered an opportunity to cooperate, the necessary education is ensured and assistance is provided with the teaching activities in a child's group, then the pedagogical skills and abilities of parents are improved and developed.
The Master’s Paper consists of the introduction, four chapters, four sub-chapters, the conclusion, the bibliography list and 19 appendices.
This Paper may be used in pre-school education bodies as an auxiliary material for pre-school teachers when creating cooperation between a pre-school education body and families.
Keywords: cooperation, social factors, pedagogical process, pedagogical potential, educational impact | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Pedagoģija | en_US |
dc.title | Pirmskolas izglītības iestādes sadarbība ar ģimeni un vecāku pedagoģiskās kompetences pilnveidošanas iespējas. | en_US |
dc.title.alternative | Possibilities of creating cooperation between families and pre-school educational institution and development of parents' pedagogical competence. | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | en_US |