Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorApsīte, Ludmilaen_US
dc.contributor.authorDaugule, Ailitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:01:25Z
dc.date.available2015-03-23T13:01:25Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other13757en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9898
dc.description.abstractNeatkarīgi no valsts politikas un iedzīvotāju ekonomiskā stāvokļa, etniskās piederības un reliģiskās orientācijas, ikvienam sabiedrības loceklim ir izveidojies savs personīgais skatījums par to, kas ir veselība, kas ir veselības profilakse un ieskats, kā par savu un sabiedrības locekļu veselību vajadzētu rūpēties. Maģistra darbā ,,Veselības izglītība kā vērtībizglītība vispārizglītojošo skolu mācību programmā” tiek atspoguļots filozofiski vēsturiskais skatījums un sabiedrības attieksme pret veselības izglītību kā vērtībizglītību, Darbā tiek aplūkota arī ģimenes nozīme fiziski, garīgi un sociāli veselas personības veidošanā, konstruējot tās vērtību sistēmu valstiski un sociāli atbildīgā veidā. Pētījuma mērķis – izzināt un izanalizēt veselības mācības kā vērtību izglītības satura problēmas vispārizglītojošā skolā un piedāvāt iespējamos risinājumus satura problēmu novēršanai, lai veselības mācība tiktu „novērtēta kā vērtību” izglītība. Vispārizglītojošās mācību iestādēs kā viens no risinājumiem skolēnu un jauniešu izglītošanā tiek piedāvāts mācību priekšmets – veselības mācība. Pētījumā atspoguļotas izmaiņas šī mācību priekšmeta apguvē, kā valsts veselības izglītības pamatvienībā – veselības mācības integrēšana sociālo zinību standartā, kā arī skolēnu un pedagogu viedokļi par notikušām izmaiņām, raugoties uz veselības izglītību kā vērtībizglītību. Maģistra darbā iespējams iepazīties ar veselības mācības mērķiem, uzdevumiem un saturu un izvērtēt prasmju un iemaņu attīstīšanas nepieciešamību, kā arī to saturisko sakritību ar vērtībizglītības raksturelementiem. Darbā tiek atspoguļotas pusaudžu vecumposma īpatnības un ar to saistītās veselības profilakses problēmas, kas izriet no sapratnes par veselību nobīdes no sapratnes par vērtību. Darbā tiek veikts praktiskais pētījums un pētījuma analīze par veselības izglītības kā vērtībziglītības integrēšanas pozitīvajiem un negatīvajiem aspektiem citos mācību priekšmetos. Atslēgvārdi: veselība, veselības izglītība, veselības mācība, vērtībizglītība, veselības mācības saturs, sociālās zinības, dzīvesprasmes.en_US
dc.description.abstractEvery member of society has it’s own view on the question what is health and how to implement prophylaxis of health, how to take care on it’s own health and on societies as such. This creative process is onset independently from economical level of members of society or their ethnical or religious background, it is based in understanding of values; health as value. In the master thesis ,,Health Education as Value Education within Program of General Education Schools” author shows historically philosophical view and attitude of society towards health; the role of family in the dimensions of physical, psychological and social formation of healthy personality, from point of view of value understanding; health as value. The purpose of research is acknowledgement and analysis of problems of health education as value education content in schools and to provide possible solutions for those problems. As one of the solutions in scholar education is mentioned particularly divided health education as value education lessons. In research author shows changes in health education process in connection with integration of this education branch in whole social science standart (no more narrative health education) - the basic empirical theme of research are views of scholars and teachers on this topic. Author puts accent on marks, purposes and necessity of health education lessons. Specifics of teenage of scholars and connected with them health prophylaxis problems is the guide line of research, based on positive and negative aspects of integration of divided lessons in whole spectrum of lessons. Key words: health, health education, values, value education, content of health education, social sciences, life skills.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleVeselības izglītība kā vērtībizglītība vispārizglītojošo skolu mācību procesā.en_US
dc.title.alternativeHealth education as a value education in learning process of comprehensive schools.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию