• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Jauniešu identitātes statusa saistība ar attiecībām ar vienaudžiem

Thumbnail
View/Open
299-14078-Malkalniete_Celika_İeva_im05068.pdf (224bytes)
Author
Mālkalniete-Čelika, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Upmane, Anda
Date
2010
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba mērķis ir teorētiski izpētīt pusaudžu identitātes veidošanos un piesaistes attiecību ar vienaudžiem nozīmi šajā attīstības procesā, kā arī empīriski izpētīt iespējamo saistību starp identitātes statusiem un piesaisti vienaudžiem 15-18 gadus veciem pusaudžiem. Pētījumā piedalījās 52 jaunieši vecumā no 15-18 gadiem. Pētījumā tika izmantotas metodikas: Ego identitātes statusu aptauja (EOMEIS- 2, Benion & Adams, 1986) un Vecāku un vienaudžu piesaistes aptaujas (IPPA, Armsden & Greenberg, 1987) skala, kas attiecas uz vienaudžiem. Pētījuma rezultāti parāda, ka savstarpējā uzticēšanās, pozitīva komunikācija un kopējā piesaistes attiecību drošība attiecībās ar vienaudžiem ir statistiski nozīmīgi pozitīvi saistīta ar starppersonu identitātes dimensijas identitātes sasniegšanas ar meklējumiem statusu. Atslēgas vārdi: identitāte, identitātes statusi, piesaiste, jauniešu attiecības ar vienaudžiem
 
The goal of Bachelor thesis is to examine identity development and attachment to peers during the developmental process and to explore possible associations between identity status and attachment to peers of 15-18 years old adolescents. 52 adolescents in age of 15-18 years took part in this research. The following methods were used in this research: Extended Version of the Objective Measure of Ego Identity Status (EOMEIS-2, Benion & Adams, 1986) and from The Inventory of Parent and Peer attachment (IPPA, Armsden & Greenberg, 1987) peer scale. The results of research show that trust, positive comunication and overall secure attachment to peers have positive association with the achievment of identity in interpersonal domain. Key words: identity, identity status, attachment, adolescent peer relationship
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9902
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV