Motivācijas veidošana jaunāko klašu skolēniem logopēdijas nodarbībās
Author
Veisa, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Zinātnieki visā pasaulē ir pievērsušies jautājumam, lai noskaidrotu aspektus, kas ietekmē cilvēka vēlmi mācīties un iegūt labu izglītību, t. i., mācību motivācijas problēmu. Tāpēc izglītība mūsdienu sabiedrībā ir viena no galvenajām prioritātēm. Sabiedriskās pārmaiņas padara izglītību par nākotnes kvalitātes noteicēju, jo cilvēkiem tiek dota iespēja iegūt izglītību, būt zinošiem un konkurētspējīgiem darba tirgū.
Diplomdarbā pētīta motivācijas veidošana jaunāko klašu skolēniem logopēdijas nodarbībās.
Jaunāko klašu skolēni sirdī ir vēl joprojām bērni, kuri vēlas gan mācīties gan rotaļāties. Un šo vecumposmu mēs nevaram iedomāties bez rotaļām, jo rotaļa ir arī stimuls, lai skolēni vēl labāk mācītos un piedalītos logopēdijas nodarībās un gūtu labus rezultātus un panākumus. Nevar aizmirst, ka katrs cilvēks ir unikāls un skolotājam logopēdam tas jāievēro, jāpielāgojas, bet tas ir ļoti atbildīgs un ilgtermiņā vērsts process.
Pētījuma bāze: Rīgas X vidusskola: anketēšanā piedalījās 34 respondenti – skolēni no sagatavošanas klases līdz 4. klasei. Novērošanā piedalījās 26 respondenti – skolēni no sagatavošanas klases līdz 4. klasei.
Diplomdarbs sastāv no ievada, 4 nodaļām, 12 apakšnodaļām, nobeiguma, literatūras saraksta ar 32 izmantotām vienībām.
Atslēgvārdi: motivācija, rotaļa, jaunāko klašu skolēni, logopēdijas nodarbībās.. Scientists all around the world have turned their attention to the problem of finding out the aspects which determine one’s wish to learn and get good education, this is to the problem of learner’s motivation. Modern society considers education to be one of the top priorities. Social changes make people realize that education is of great importance in the person’s future and gives people opportunity to be educated and competitive in the labour-market.
The Bachelor paper deals with motivation of primary school children at the logopedic studies.
Primary school pupils are still children eager to study and play. Noone can imagine these children without games and it is also a stimulus for them to work harder and have better results in logopedic studies. A logopedist must vary and adjust methods of work to every pupil who are unique. This long-term process is full of responsibility.
The basis of the research: Riga X school; 34 pre-school and primary school pupils have been questioned. 26 pre-school and primary school pupils have been examined.
The Bachelor Paper consists of introduction, 4 chapters, 8 subchapters, conclusion, 32 sources in bibliography.
Key words: motivation, game, primary school pupils, logopedic studies.