Klases audzinātājs kā skolas un ģimenes sadarbības vadītājs skolēnu interešu veidošanās procesā sākumskolā.
Autor
Upīte, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ivanova, Ilze
Datum
2006Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darba tēma: „Klases audzinātājs kā skolas un ģimenes sadarbības vadītājs skolēnu interešu veidošanās procesā sākumskolā”.
Darba autors: Baiba Ratfeldere
Darba zin.vadītājs: dr.paed., prof. Ilze Ivanova
Darbs sastāv no ievada, teorētiski pētnieciskās daļas, praktiski pētnieciskās daļas, literatūras saraksta, nobeiguma un pielikumiem.
Darba mērķis - izzināt sadarbības vadības aspekta nozīmi klases audzinātāja kā skolas un ģimenes sadarbības vadītāja darbībā, skolēnu interešu veidošanās procesā sākumskolā.
Teorētiski pētnieciskajā daļā ir noskaidrots intereses jēdziens, intereses raksturojums sākumskolas vecumā un ģimenes ietekme skolēnu interešu veidošanā, ir izstrādāti sākumskolas skolēnu interešu kritēriji, ir raksturota skolas un ģimenes sadarbības vadības būtība, sadarbības formas un iespējas sākumskolā, apskatīti sadarbības vadības procesa teorētiskie aspekti.
Praktiski pētnieciskajā daļā ir veikta maģistra darba hipotēzes pārbaude: analizēts skolēnu interešu līmenis, klases audzinātāja kā skolas un ģimenes sadarbības vadītāja darbība, izveidota klases audzinātāja darbības programma skolēnu interešu veicināšanai, veikta programmas realizācija un analīze, vērtēti iegūtie rezultāti.
Izmantotās pētījuma metodes: literatūras apkopošana un analīze; anketēšana; aptaujas; pārrunas; pedagoģiskais eksperiments; darbu rezultātu izpēte.
Nobeigumā secināts, ka klases audzinātājs, darbojoties kā skolas un ģimenes sadarbības vadītājs, veicina, attīsta un sekmē skolēnu interešu veidošanās procesu. The title of the Master’s Thesis is ”The class teacher as the manager of the cooperation between school and family in the process of developing pupils' interests at elementary school”.
Author: Baiba Ratfeldere
Adviser: dr.paed., prof. Ilze Ivanova
The Paper consists of an introduction, theoretical part, empirical research, bibliography, conclusion and appendices.
The aim of the Master’s thesis is to study the importance of managing cooperation between school and family performed by a form teacher in primary school students’ interests’ development process.
The theoretical part offers the clarification of the term ”interest”, reflects the analysis of primary school children interests’ features and demonstrates the impact family have on students’ interests, shows the developed criteria for primary school students’ interests formation, discovers the nature of cooperation between school and family, examines the theoretical aspects of cooperation management.
The hypothesis is examined in the practical part of the Master’s Thesis: the analysis of students interests’ level and form teacher’s work as cooperation facilitator is performed, form teacher’s work program is designed, analyzed and realized in order to foster students’ interests, and the obtained results are assessed.
The methods used in the research are: literature gathering and analyzing; interviews; questionnaires; pedagogic experiment; examination of the results obtained in other studies.
It is concluded that a form teacher who aims at school-family cooperation managing and guiding helps facilitate and develop students’ interests’ formation process.