Mācību līdzekļi kā izglītības kvalitātes paaugstināšanas balstelements.
Autor
Eglītis, Zigurds
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Geske, Andrejs
Datum
2006Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darba: “Mācību līdzekļi kā izglītības kvalitātes paaugstināšanas balstelements” mērķis ir: “Izstrādāt mācību līdzekļu izveides un pielietojuma kritērijus 21. gadsimta izglītības kvalitātes prasību nodrošināšanai”.
Tēmas atslēgas vārdi: izglītības kvalitāte, mācību līdzekļi, zināšanas, prasmes, kompetences, attieksmes.
Maģistra darbu veido ievads, teorētiski pētnieciskā un praktiski pētnieciskā daļa, nobeigums ar secinājumiem un priekšlikumiem, izmantotās literatūras un avotu saraksts ar 53 vienībām, 4 pielikumi.
Teorētiski pētnieciskajā daļā vērtēta izglītības kvalitāte un raksturots tās nodrošinājums, analizēti didaktikas pamatprincipi un noteiktas mācību līdzekļu izstrādes kopprasības. Darba praktiski pētnieciskajā daļā raksturota pētījuma metodika un metodoloģija, kā arī sniegts pētījuma apraksts, kas ietver autora izstrādāto mācību līdzekļu aprobācijas izvērtējumu, ekspertu slēdziena, tehniskās grafikas pedagogu aptaujas rezultātu un autora pētījumā iesaistīto koledžas studentu mācību sasniegumu analīzi.
Pētījumā apstiprināts – mācību līdzekļi, kas izveidoti atbilstoši darba autora izstrādātajiem kritērijiem, kalpos par balstelementu izglītības kvalitātes paaugstināšanai.
Maģistra darbu var izmantot mācību literatūras veidotāji un vērtētāji, tehniskās grafikas pedagogi un citi interesenti, kas saistīti ar izglītības problēmām. The objective of the Masters Paper “Teaching Aids as the Basic Element of Heithening Educational Quality” is the criteria of the elaboration and use of teaching aids appropriate to the educational of the 21 – st century.
The key – words of the subject: educational quality, teaching aids, skills, functions, competency, attitudes.
The Masters Paper consists of introduction, theoretical and practical part of the research, conclusion and recommendations, the list of literature and information sources used including 53 items and 4 appendices.
Theoretical research part focuses on educational quality and gives characteristics of its maintenance, analyses basic didactic principles and general requirements for working out teaching aids.
The practical research part consists of the research methodology and methods, the description of research including the evalutionof the approbation of the teaching aids worked out by the author, the experts inference, the results gained from the technical drawing teachers questionnaire and the analysis of the school achievements made by the college students who were involved in the research.
The research confirms that the teaching aids which havs been worked out according the criteria eleborated by the Papers author can be usea as the basic elements of heithening educational quality.
The Masters Paper can be used by school literature authors and assessors, technical drawing teachers as well as by other people who are concerned in educational problems.