Show simple item record

dc.contributor.advisorIvanova, Ilzeen_US
dc.contributor.authorŽurovska, Antraen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:01:28Z
dc.date.available2015-03-23T13:01:28Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other1518en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9921
dc.description.abstractAntras Žurovskas maģistra darbs „Ģimenes un skolas sadarbība bērnu ar īpašām vajadzībām integrācijai sabiedrībā” atklāj autores skatījumu uz sabiedrībā aktuālo problēmu. Maģistra darba I nodaļā „Integrācija un iekļaušana” autore ir apkopojusi informāciju par integrācijas un iekļaušanas jēdzienu atšķirību, secinot, ka gan integrācija, gan iekļaušana neattiecas tikai uz skolēniem ar īpašām vajadzībām, tās attiecināmas uz visu sabiedrībā esošo skolēnu vajadzībām, nodrošinot efektīvu mācību darbu visiem skolēniem bez izņēmuma. II nodaļā „Bērni ar īpašām vajadzībām kā riska grupas bērni un to attīstības īpatnības” autore secina, ka sabiedrībai jābūt gatavai pieņemt jebkura bērna atšķirīgumu. III nodaļā „Ģimenes un skolas sadarbības iespējas bērnu ar īpašām vajadzībām integrācijai sabiedrībā” autore iepazīstina ar sadarbības jēdzienu, analizē ģimenes un skolas sadarbības būtību, skolu administrācijas un klases audzinātāju piedāvātās iespējas integrācijas sekmēšanai. Apakšnodaļa „Ģimene- skolas sadarbības partneris” atklāj raksturīgākos bērnu audzināšanas veidus mūsdienu ģimenēs, kā arī iepazīstina ar mūsdienu sabiedrības raksturīgāko ģimeņu tipiem. Pētījums - „Olaines pagasta sākumskolas skolēni - bērni uz riska robežas” uzskatāmi sniedz autores savākto un apkopoto informāciju par skolēnu ģimenēm, bērnu veselības stāvokli un mācību darba grūtībām, kā arī skolas īstenoto sadarbību ar skolēnu vecākiem. Autore secina, ka atbalsta personāla palīdzība ir nepieciešama gan skolēniem, gan viņu vecākiem. Pētījuma rezultātā ir tapusi autores izstrādātā Olaines pagasta sākumskolas Vecāku atbalsta centra darbības programma, tajā iekļauta Vecāku atbalsta centra izglītojošo pasākumu kopa 2006./2007. mācību gadam. Atziņas par izstrādātās programmas aktualitāti, nepieciešamību un realizācijas iespējām sniedz ekspertu vērtējums. Darba nobeigumā ir izvērtēta situācija ģimenes un skolas sadarbības iespēju bērnu ar īpašām vajadzībām integrācijai sabiedrībā, bet pielikumos apkopoti pētījumā izmantoto materiālu paraugi.en_US
dc.description.abstractThe Master’s Paper of Antra Zurovska „Cooperation between family and school in order to integrate the children with special needs in society” describes the author’s view towards the topical problem of contemporary society. In Chapter I „Integration and inclusion” the author provides an information regarding the differences between the concepts of integration and inclusion, concluding that both - integration and inclusion do not refer only to the pupils with special needs, but to all pupils in general, providing an effective schoolwork for all children without an exception. In Chapter II „Children with special needs as children belonging to the risk group and their development peculiarities” the author makes the conclusion that society has to be ready to accept differences of any child. In Chapter III „Possibilities of cooperation between family and school for the integration of children with special needs in society” the author introduces readers with the cooperation concept, analyses the essence of cooperation between family and school, as well as the possibilities proposed by the school administration and class masters in order to promote the integration. Sub-chapter „Family – school cooperation partner” reveals the most typical types of children's education in modern families, as well as introduces with the most characteristic family types of the contemporary society. The study „Pupils of Olaine parish primary school – children at risk” provides the information gathered and summarised by the author on the pupil’s families, pupil’s health condition, difficulties of schoolwork, as well as the cooperation between the school and pupil’s parents. The author concludes that the assistance of support personnel is necessary both for the pupils and their parents. As a result of the above mentioned study Olaine parish Primary School Parent’s Support Centre Action Programme, elaborated by the author, was implemented. This programme includes a set of educational measures for the Parent’s Support Centre for the study year 2006 -2007. Findings regarding the topicality, necessity and implementation possibilities of the elaborated programme were evaluated by the experts. The final part of the Paper includes an assessment of the situation was made regarding the possibilities of cooperation between families and school for the integration of children with special needs in society, but the annexes include the samples of materials used during the study.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleSkolas un ģimenes sadarbība bērnu ar īpašām vajadzībām integrācijai sabiedrībā.en_US
dc.title.alternativeCooperation of school and family for integration of special needs children in society.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record