Iestādes darbinieku iesaistīšana pirmskolas izglītības programmas īstenošanā.
Author
Ksilandere, Antra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Celma - Zīda, Daina
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Darbs sastāv no ievada, teorētiskās un eksperimentālās daļas un secinājumiem
Autore Antra Ksilandere ir beigusi 2 gadu studiju programmu un no 2004. līdz 2006. gadam strādāja pie maģistra darba tēmas- „Izglītības darbinieku iesaistīšana pirmsskolas izglītības programmas īstenošanā”. Autore vadot pedagoģisko personālu pirmsskolas izglītības iestādē „Kamolītis” konstatēja, ka pedagoģiskā darbā ar bērniem tiek pielietotas ļoti vienveidīgas metodes (vārdiskās un uzskatāmās), tās ir neefektīvas pirmsskolas vecuma bērnu attīstībā. Tāpēc netiek pilnvērtīgi sasniegts pirmsskolas izglītības programmas mērķis. Lai uzlabotu izglītības iestādes programmas īstenošanas kvalitāti, nepieciešams iesaistīt darbiniekus, veidot kopīgi pirmsskolas pedagoģiskā kolektīva metodiskās domas vienotību.
Pētījuma mērķis: Pētīt un pamatot vadības un darbinieku sadarbību pirmsskolas izglītības iestādē, izstrādājot piemērotākās metodes izglītības programmas īstenošanā.
Maģistra darbs klasificējams kā lietišķais pētījums, lai pamatotu praktisko metožu nepieciešamību, organizējot un vadot izglītības programmas īstenošanu.
Pirmajā (darba) daļā izpētītas un izvērtētas teorijas par darbinieku vadīšanu. Izpētīta dažādu metožu pielietošana pedagoģijā. Maģistra darba teorētiskais pamats balstās uz M.Fulana, V.Renģes, V.Praudes, I. Beļčikova, D.Kukules, A.Līdumnieka, I.Foranda, R.Innes, I.Gailītes, I.Lūses, O.Zīda, R.Hellera, V.Krinkeles, T. Maršala, P. Tafindera, D.Preta, A Šponas, Dz.Meikšānes, V.Zelmeņa, L.Žukova, R.Zeidela, A.Rubeņa, E.Pētersona, J.A.Komenska, R. Bošas atziņām.
Otrajā (darba) daļā pierādīts, ka pirmsskolas darbiniekiem svarīgi ir pareizi organizēt pedagoģisko procesu, pielietot pirmsskolas vecumam atbilstošas metodes un iekārtot vidi atbilstoši pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnībām. Ļoti liela nozīme ir iestādes vadītāja prasmei iesaistīt darbiniekus pirmsskolas izglītības programmas īstenošanā. Svarīgs nosacījums ir vecāku sadarbība ar pirmsskolas izglītības iestādi. Eksperimentālajā daļā pārbaudīta hipotēze. Šajā nolūkā ir izmantota bērnu testēšana, novērošana, darbinieku aptaujas un vecāku anketēšana.
Veicot kvalitatīvo un kvantitatīvo analīzi, var secināt, ka mērķis ir sasniegts. Hipotēze ir pierādīta. Ja pirmsskolas izglītības iestādē vadība veiksmīgi iesaistīs darbiniekus izzināt un pilnveidot zināšanas par praktisko metožu nozīmi pedagoģiskā procesa organizācijā, tad efektīvāk un kvalitatīvāk tiks īstenota pirmsskolas izglītības programma. Darbs izmantojams pirmsskolas metodiskā darba vadītājiem, iestādes pedagoģiskajam personālam un vecākiem. Work consists of introduction, theoretical and experimental part and conclusions. The author Antra Ksilandere has finished 2 years studies programme and from 2004 to 2006 worked at post- graduate work’s theme- „Educational employees’ involvement into realization of pre-school’s educational syllabus”.During managing pedagogical staff at pre-school’s office „Kamolītis”the author established that in the pedagogical work with children are used uniform methods (oral and visual) they are ineffective at pre-school age children’ development. That is a reason why an aim of pre-school’s educational syllabus is not completely reached. To improve the guality of the educational office’s syllabus realization is necessary to involve employees, to work together on pre-school’s pedagogical body’s metodical thought unity. The aim of the research: to research and base lead and employees’’ cooperation at the pre-school’s offise developing the most appropriate methods for realization ofeducational syllabus. Post-graduate work is classified as practical research to base the necessity of practical methods in the process of organizing and managing educational syllabus realization. In the first part of post- graduate work theories of employees managing are researched and evaluated. Using of different methods in pedagogy is researched. Post-graduate work’s theoretical part is based on M.Fulan, V.Renģe, V.Praude, I.Beļčikovs, D.Kaukule, A.Līdumnieks, I. Forand, R. Inne, I. Ailīte, I.Lūse, O.Zīds, R. Heller, V.Krinkele, T.Maršal, P.Tafinder, D.Prett, A.Špona, D.Meikšāne, V. Zelmenis, L.Žukov, R.Zeidels, A.Rubenis, E.Pētersons, J.A.Komenskis, R.Boša’s idejas. In the second part of post-graduate work is proved that for pre-schol’s employees it is important to organizē the pedagogical process correctly, to use appropriate methods for pre- school’s children’s age and to establish environment appropriately for pre scool’s children’s development touch. Great importance is office’s manager’s ability to involve employees into realization of pre-school’s educational syllabus. Parents and pre-school’s educational office’s cooperation is grand condition. In the experimental part hypothesis is checked. To check it is used children’s testing, invigilalating, employees and parents’ surveys. During quality and quantity’s survey is possible to conclude the ai mis reached. Hypothesis is proved. If pre-school’s educational office’s lead successfully involves employees to get to know and to improve their knowledge about importance of practical methods in organization of pedagogical process, pre-school’s educational syllabus will be realized more effective and qualitatively. The work can be used for pre-school’s methodical work’s managers, pedagogical staff and parents.