Mācību procesa pilnveidošanās iespējas Ugundrošības un Civilās Aizsardzības koledžā.
Author
Āboliņš, Aivars
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīds, Oskars
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledža (VUGD UCAK) pamatuzdevums ir veikt ugunsdzēsēju profesionālo izglītību, specializāciju un kvalifikācijas paaugstināšanu. Mācību iestādes darba efektivitāti vērtē, galvenokārt pēc tām zināšanām un iemaņām, kuras iegūst tās absolventi.
Ņemot vērā Latvijas virzību un integrāciju Eiropas struktūrās, strauji mainās ugunsdzēsēju darba vide. Lai koledža spētu sekot visām šīm izmaiņām un nodrošināt ugunsdzēsējiem nepieciešamo zināšanu un iemaņu iegūšanu, ļoti svarīgi ir nepārtraukti pilnveidot mācību procesa organizēšanu.
Tādēļ tika izvēlēta tēma – „Mācību procesa pilnveidošanas iespējas UCAK” - akadēmiskā darba pedagoģijas maģistra grāda ieguvei.
Maģistra darba mērķis: Izstrādāt mācību procesa organizācijas optimālāko modeli, kas sekmētu labāko UCAK kadetu profesionālo izglītību.
Darba hipotēze: UCAK kadetu profesionālā izglītība noritēs sekmīgāk, ja VUGD profesionālās izglītības koncepcijas galvenās idejas saskaņos ar Latvijas izglītības koncepcijas galvenajām vadlīnijām; mācību procesa organizācija balstīsies uz mūsdienīgām pedagoģiski psiholoģisko teoriju atziņām; tiks iesaistītas un ņemtas vērā pasniedzēju un kadetu intereses un vēlmes par mācību procesu.
Darba gaitā pielietotas sekojošas pētnieciskās metodes: attiecīgo normatīvo dokumentu izvērtēšana; literatūras un literatūras avotu izpēte un analīze; anketēšana; novērtēšana. Lai sasniegtu darba mērķi tika realizēti sekojoši uzdevumi: studēta pedagoģiski psiholoģiskā un metodiskā literatūra par mācību procesa organizāciju. Maģistra darbā tika analizēti mācību procesa organizēšanas modeļi UCAK.
Maģistra darba zinātniski pētnieciskajā daļā apkopoti veiktie pētījumi - VUGD UCAK pasniedzēju un kadetu anketēšana. Pētījuma rezultāti liecina, ka nepieciešams veikt mācību procesa organizācijas pilnveidošanu. Tās būs iespējams, ja VUGD profesionālās izglītības koncepcijas galvenās idejas saskaņos ar Latvijas izglītības koncepcijas galvenajām vadlīnijām; mācību procesa organizācija balstīsies uz mūsdienīgām pedagoģiski psiholoģisko teoriju atziņām; tiks iesaistītas un ņemtas vērā pasniedzēju un kadetu intereses un vēlmes par mācību procesu. The main task of the State Fire Fighting and Rescue Public Service Fire Safety and Civil Defence College (SFFRPS FSCDC) is to carry out figher fighters’ professional training, specialisation and improvement of their qualification. Thus the graduates’ knowledge and habits, which they acquire in the course of studies show whether the College’s work was effective or not.
Latvia’s movement and integration into European structures causes rapid changes in the figher fighters’ working setting. Therefore it is very important to perfect constantly the organisation of the training process in order to ensure the College’s ability to follow all the changes and supply the figher fighters with all necessary knowledge and habits.
Thus, the theme “Possibilities of improving the study process at Fire Security and Civil Defence College” was chosen for the work in order to get the master’s degree in pedagogics. The aim of the master’s work: to work out the optimal model of the organisation of the training process in order to conduce to better professional training of the cadets of Fire Safety and Civil Defence College.
The hypotesis of the work: The professional training of cadets of Fire Safety and Civil Defence College will be more successful if the following methods of investigation have been used in the course of the work: assessment of corresponding documents, analysis and study of literature and literature sources; questionary evalution. The following tasks have been carried out in order to achieve the aim of the work: the literature on organisation of training process has been studied; the models of organisation of training process in Fire Safety and Civil Defence College have been analysed.
The scientific research part of the work summarises the carried act investigations: the questioning of teachers and cadets of Fire Safety and Civil Defence College.
The results of the investigation prove the fact that it is necessary to perfect the organisation of the training process. This will be possible on conditions that the main ideas of the State Fire Fighting and Rescue Public Service conception on professional training will agree with the main guidelines of Latvian educationl conception; the organisation of the training process will ground on modern achievements in pedagogics and psychology; if teachers’ and cadets’ interests and wishes on the training process will be taken into account.
The work consists of introduction, 6 parts, methodological recommendations and conclusions.