Speciālā pedagoga atbalsts sākumskolas skolēniem mācīšanās grūtību pārvarēšanā vispārējās izslītības iestādē
Autor
Aņisimova, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Datum
2010Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Teorētisko daļu veido divas daļas, kurās pētītas teorētiskās atziņas par vēsturi un mūsdienu tendencēm speciālajā izglītībā. Uzmanība pievērsta speciālā pedagoga atbalstam sākumskolas skolēniem ar mācīšanās grūtībām vispārizglītojošajā skolā. Sniegts dziļāks ieskats par speciālā pedagoga darbības nepieciešamību sākumskolas skolēnu zināšanu līmeņa uzlabošanā.
Pētnieciskajā daļā apstiprinājusies izvirzītā hipotēze, ka jaunākā skolas vecuma skolēnu zināšanu, prasmju un iemaņu līmenis paaugstinās, ja bērniem ar mācīšanās grūtībām organizē speciālu palīdzību un šo palīdzību mācīšanās grūtību pārvarēšanā sniedz speciālais pedagogs.
Atslēgvārdi: speciālais pedagogs, mācīšanās grūtības. The theoterical part consists of two chapters , where the author has made a profound study of theoretical issues about the history and contemporary tendencies in the special education area. Special educatior’s importance in helping primary school students to improve their results in studies as well as to overcome their learning difficulties and has been analysed and evaluated.
In the practical part of the present paper, the author has carried out a research and proved the hypothetical assumption that in order to improve and fascilitate primary students’ knowlegde, skills and habits, it is necessary to organise special assistance for students who experience learning difficulties, and this assistance should be provided by a special educator.
Keywords: special educator assistance, learning difficulties.