Atbalsta nodrošināšana skolēniem ar mācīšanās traucējumiem vispārējās izglītības iestādē X
Author
Poikāne, Inta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba temats: Atbalsta nodrošināšana skolēniem ar mācīšanās traucējumiem vispārējās izglītības iestādē x.
Mērķis: Teorētiski izzināt literatūru par mācīšanās traucējumiem un praktiski vērtēt atbalsta nodrošinājumu skolēniem ar mācīšanās traucējumiem vispārizglītojošajā skolā.
Darbs sastāv no divām daļām:
Pirmā ir teorētiskā daļa, kurā ir sniegts sākumskolas skolēnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums un raksturota mācīšanās traucējumu būtība un cēloņi, kā arī veidi un iespējamā palīdzība.
Otrā ir praktiskā daļa, tajā atrodams pētījumā iegūto rezultātu apkopojums un analīze, aprakstīts atbalsta komandas darbs un raksturoti deviņi vispārējās izglītības iestādes x skolēni, kuriem ir mācīšanās traucējumi.
Pielikumos pievienots apraksts par speciālā pedagoga darbu vispārējās izglītības iestādē, vispārējās izglītības iestādes speciālās izglītības klasē īstenojamās speciālās izglītības programmas, tām atbilstošie kodi, diagnozes un nodrošinājums, Latvijas Republikas Izglītības un Zinātnes Ministrijas Valsts Speciālās Izglītības Centra metodiskie ieteikumi, anketa skolēniem un mācīšanās traucējumu vērtēšanas anketa skolēniem.
Atslēgvārdi – skolēni ar mācīšanās traucējumiem, vispārējās izglītības iestāde, atbalsta komanda.
Darbā izmantoti 38 literatūras avoti, trīs tabulas, deviņi attēli, pieci pielikumi.
Darbā galvenokārt izmantotas šādu autoru atziņas: V. Čepele, V. Jonīte, A. Olutkina, K. Smita, G. Svence, R. Špalleka. Diploma theme: The provision for pupils with learning disabilities in general education establishment x.
Objective: To explore the theoretical literature on learning disabilities and practical assessment of the aid provision for pupils with learning disabilities comprehensive school.
It consists of two parts:
The first is the theoretical part, which gives primary school pupils in pedagogical and psychological characteristics of learning disorder characterized the nature and causes, as well as the types and possible assistance.
The second is the practical part, the study found the results of compilation and analysis, described in the support team work, and describes the nine general education x pupils who have learning disorders.
The Annexes attached to a description of the special educator works for general education, general education authotity special educational classroom implemented special education programs, their correspondink codes, diagnosis and security, the Latvian Republic Ministry of Education and Science, the National Special Education Centre methodological recommendations and the questionnaire for pupils, Learning disorder assessment questionnaire for pupils.
Keywords – students with learning disabilities, general education authority support team.
The paper used 38 literature references, three tables, nine files, five appendices.
The paper is mainly used in the authors’ knowledge: V. Čepele, V. Jonīte, A. Olutkina, K. Smite, G. Svence, R. Špalleka.