Show simple item record

dc.contributor.advisorZvirgzdiņa, Velgaen_US
dc.contributor.authorTrauliņa, Lolitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:01:33Z
dc.date.available2015-03-23T13:01:33Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other17081en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9969
dc.description.abstractDarbā ‘’Gaisa perspektīvas apguves iespējas vizuālās mākslas stundās 6. klasei’’ ir veikts teorētiskais pētījums par perspektīvu un uzdevuma kopas izveides priekšnosacījumiem, kā arī praktiski izveidoti uzdevumi vielas apguvei un apkopoti pedagoģiskā pētījuma rezultāti. Pirmajā daļā uzmanība tiek pievērsta perspektīvas jēdziena izpētei un gaisa perspektīvas jēdziena skaidrošanai. Nodaļa dod vispārēju priekšstatu par perspektīvu un tās attēlošanu ar dažādiem paņēmieniem. Darba otrajā daļā, tiek apskatītas 6.klašu skolēnu vecumposma īpatnības. Pētīts jautājums par to, kādi ir pozitīvās mācīšanas faktori. Sniegts neliels ieskats par pamatizglītības standartiem vizuālajā mākslā un darba tēmas saistību ar tiem. Apskatīti daži didaktikas aspekti, kas palīdz pilnveidot mācību procesu un sagatavot kvalitatīvu mācību stundu. Tiek aprakstīta pedagoģiskās izmēģinājumu darbības bāze. Darbā liela uzmanība tiek veltīta arī vērtēšanas aspektiem un to lietojumam vizuālās mākslas stundās. Nodaļā tiek apkopotas teorētiskās zināšanas un pievērsta uzmanība tiem aspektiem, kas nepieciešami, lai izveidotu kvalitatīvu mācību stundu. Trešā daļa ir veltīta uzdevumu kopas izstrādei, gaisa perspektīvas apgūšanai 6. klasē, kā arī bērnu darbu analīzei un rezultātiem. Šajā nodaļā var iepazīties ar praktiski veikto pētniecisko darbu, stundu izveidi, pielietoto mācību un vērtēšanas metošu aprakstu. Darbs tiek veidots, lai varētu pētīt kā paaugstināt audzēkņu interesi par vizuālo mākslu un veidotu interesantākas, vieglāk uztveramas mācību stundas, mācot termina gaisa perspektīva apguvi. Šādu pieeju stundu veidošanā var izmantot arī citu tēmu apguvei.en_US
dc.description.abstractThe theme of diploma paper is “Acquisition possibilities of air perspective in art lessons for Form 6”. The diploma paper is based on theoretical research about perspective and premises of making exercise collection. It also includes exercises for material acquisition and summary of pedagogical research results. In the first part attention is focused on study of perspective concept and explanation of air perspective concept. In this part we can get the general idea about perspective and its illustration with different methods. In the second part there are described main psychological features of teenaged students. There has been made a study of positive teaching elements. This part also gives short information about basic education standards in art teaching and the theme’s connection with them. There is considered some didactical aspects with helps enrich the teaching process and to make qualitative lesson. There is described the base of pedagogical probation work. Great attention is focused on evaluation aspects and its using in art lessons. In this part gives summary of theoretical knowledge and focuses attention on aspects that are necessary to make a qualitative lesson. The third part is focused on making exercise collection, air perspective study in Form 6 and analyse of students works and results. In this part we can get acquainted with research work in practice, lesson plans and description of used teaching and evaluation methods. The diploma paper has made to research how to raise students` interest about art lessons and to make more interesting and easier understandable lessons when we are teaching such things like air perspective. This method we can also use for other theme teaching.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleGaisa perspektīves apguves iespējas vizuālās mākslas stundās 6.klasēen_US
dc.title.alternativePossibilities of acquiring the air perspectives in visual art lessons in Grade 6en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record