Speciālā skolotāja palīdzība skolēniem ar mācīšanās traucējumiem vispārējās izglītības iestādēs
Loading...
Date
Authors
Advisor
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Latvijas Universitāte
Language
N/A
Abstract
Šis diplomdarbs sastāv no trijām nodaļām. 1.nodaļā dots skolēnu ar mācīšanās traucējumiem psiholoģiski pedagoģiskais raksturojums, apskatīti mācīšanās traucējumu cēloņi un veidi, mācīšanās traucējumu noteikšanas metodes. 2.nodaļā tiek apzināta atbalsta sistēma skolēniem ar mācīšanās traucējumiem, kuri mācās vispārējās izglītības iestādē, un noskaidrots, ka atbalsta sistēmu veido skolas komanda, kurā strādā psihologs, sociālais pedagogs un speciālais pedagogs. 3.nodaļā veikta skolēnu ar mācīšanās traucējumiem izpēte un noskaidrotas lasīšanas traucējumu novēršanas galvenās metodes un paņēmieni.
Atslēgas vārdi: speciālais skolotājs, mācīšanās traucējumi, lasīšanas traucējumi, korekcija.
This Bachelor Paper consists of three parts. The first part covers the psychological and pedagogical characterization of pupils with learning defects, learning defects’ causes, forms and methods of their revealing. The second part studies system of assistance for pupils with learning defects in all-round education school and describes system of assistance is formed by school team consist of psychologist, social pedagogue and special teacher. The third part investigates pupils with learning defects and explores main methods and modes of correction of reading defects. Key words: special teacher, learning defects, reading defects, correction.
This Bachelor Paper consists of three parts. The first part covers the psychological and pedagogical characterization of pupils with learning defects, learning defects’ causes, forms and methods of their revealing. The second part studies system of assistance for pupils with learning defects in all-round education school and describes system of assistance is formed by school team consist of psychologist, social pedagogue and special teacher. The third part investigates pupils with learning defects and explores main methods and modes of correction of reading defects. Key words: special teacher, learning defects, reading defects, correction.