Izglītības politika Latvijā: teorija un prakse.
Author
Zaremba, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Blūma, Dainuvīte
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbā “Izglītības politika Latvijā: teorija un prakse” ir pētīta nepieciešamība saskaņot izmaiņas izglītības politikā ar reālo situāciju izglītības procesā un valstī kopumā, lai veidotu optimāli iedzīvotāju vajadzībām un valsts attīstībai atbilstošu izglītības sistēmu.
Lai noskaidrotu faktisko situāciju izglītības politikas veidošanā, šī darba ietvaros tika iepazīta izglītības politikas būtība un pamatprincipi citās ES valstīs, izpētīt dokumenti, kuru koncepcijas nosaka Latvijas izglītības politikas teorētiskos pamatus, iepazīti un analizēti faktori, kas nosaka izglītības politikas galvenos uzdevumus. Tika analizētas Latvijas izglītības attīstības koncepcijas un to atbilstību izglītības politikas statusam, un noskaidrotas izglītības politikas veidošanas iespējas, atbilstoši mūsdienu prasībām un situācijai valstī. Veicot aptauju tika noskaidrots pedagogu un ekspertu viedoklis par izglītības politikas teorijas veidošanas un praktiskās ieviešanas problēmām.
Darbs sastāv no titullapas, anotācijām latviešu un angļu valodā, ievada, septiņām nodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem, izmantoto avotu un literatūras saraksta, apliecinājuma un pielikumiem.
Sešās nodaļās iekļauti teorētiski pētnieciski materiāli, septītajā nodaļā apkopota praktisko pētījumu gaita un rezultāti.
Pētījumā gaitā izstrādāti secinājumi un priekšlikumi par izglītības politikas kvalitāti un nepieciešamajām izmaiņām tās veidošanā. In the Master Paper « The Policy of Education in Latvia: the Theory and Practice » is investigated the necessity to coordinate changes in a policy of formation education within a real situation to create an education system optimally appropriate to requirements of citizens and the development of the state.
To find out a real situation in creation of a policy of education, within the framework of this the Master Paper acquaintance the with essence and main principles of a policy of education in other states of EU is made, documents which concepts define a theoretical basis of a policy of education in Latvia are investigated. The analysis of the concept of development of education of Latvia and their conformity to the status of a policy of education is given, and opportunities of creation of a policy of education are revealed, according to modern requirements and a situation in the state. During interrogation, opinions of teachers and experts on problems of creation of the theory of a policy of education and its practical introduction are revealed.
The Paper will consist of the title page, annotations in the Latvian and English languages, introduction, seven chapters, conclusions and recommendations, the list of the used literature and sources, testimony and appendices.
Six chapters contain theoretically research materials. The seventh chapter generalizes the procedure and results of practical research.
As a result of the research, conclusions and offers on quality of a policy of education and its necessary changes are worked out.