Speciālā pedagoga darbība mācīšanās traucējumu mazināšanā vispārējās izglītības iestādēs
Автор
Sautiņa, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Дата
2011Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarbā „Speciālā pedagoga darbība mācīšanās traucējumu mazināšanā vispārējās izglītības iestādēs” veikts teorētiskais pētīj!Unexpected End of Formulaums par mācīšanās traucējumu cēloņiem, mācīšanās traucējumu tipiem, korekcijas darbu organizēšanu.
Atsevišķa nodaļa bija veltīta speciālā pedagoga darbības virzienu, uzdevumu un pienākumu izzināšanā.
Darba izstrādes laikā tika veikts praktiskais pētījums par speciālā pedagoga darbību vispārējās izglītības iestādē.
Pētījuma mērķis bija izzināt, vai skolā ir speciālais pedagogs, un cik skolēniem ar mācīšanās traucējumiem tiek sniegts profesionāls atbalsts.
Pētījumā piedalījās 17 skolu direktoru vietnieki mācību darbā un speciālie pedagogi.
Kā pētījuma metode tika izmantota anketēšana.
Pētījuma rezultāti liecina, ka skolās ir pieaudzis to skolēnu skaits, kuriem ir konstatēti mācīšanās traucējumi. Diemžēl reālā situācija ir tāda, ka skolās vai nu vispār nav speciālā pedagoga, vai arī tā slodze ir tik maza, ka viņš nespēj veikt korekcijas darbu ar visiem skolēniem, kuriem ir nepieciešama palīdzība mācīšanās traucējumu mazināšanā.
Diplomdarbs sastāv no ievada, 3 nodaļām, nobeiguma, literatūras un avotu saraksta ar 51 vienību, 9 pielikumiem. Darba apjoms 63 lapaspuses.
Atslēgvārdi: speciālais pedagogs, mācīšanās traucējumi, korekcijas darbs. In the Bachelor’s papers „Special teacher’s activities in detracting learning disabilities in general educational establishments”, has been made a theoretical research about the reasons of learning disabilities types, organization of supplementary work.
A separate chapter has been devoted to directions, assignments, responsibilities connected with the work of the special teacher.
During the development of the paper, a practical research has been made about activities of the special teacher in general educational establishments.
The aim of the research was to find out if there is a special teacher at school, how many pupils with learning disabilities have received professional support.
17 directors of studies and special teachers have been involved in the research.
A questionnaire has been used as a method of the research.
The results show that the number of pupils with learning disabilities has increased.
The actual situation of the research shows, whether there is a special teacher at school or not, or the teacher has a very small number of lessons and is not able to give a support to all pupils with learning disabilities.
The Bachelor’s paper consists of introduction, 3 chapters, conclusion, a list of literature sources with 51 unit, 9 appendices. The paper consists of 63 pages.
Keywords: special teacher, learning disabilities, supplementary work.