Skolēnu mācīšanās motīvu izpēte un to veidošanās faktoru analīze sociālo zinību stundās X vidusskolā
Autor
Ivanova, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Daiktere, Ineta
Datum
2011Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba tēma: skolēnu mācīšanās motīvu izpēte un to veidošanās faktoru analīze sociālo zinību stundās x vidusskolā.
Autore: Viktorija Pupina.
Darba apjoms: 53. lpp.
Diplomdarba mērķis: skolēnu mācīšanās motīvu un to veidošanās faktoru sociālo zinību stundās 7.-9.klasē izpēte un analīze.
Diplomdarbā izmantotas D. C. Berlinera, I. Božovičas, N. L. Geidža, J. A. Komenska, A. Markovas, J. A. Studenta, K. Ušinska u. c. pedagogu un psihologu atziņas.
Pirmajā nodaļā tika aplūkotas atziņas par mācīšanās motivācijas būtību un skolēnu mācīšanās motīviem. Mācību motivācijas izraisīšana kā svarīgākā pedagoģijas un psiholoģijas problēma.
Otrajā nodaļā tika aplūkoti sociālo zinību mācību priekšmeta mērķi, uzdevumi, izmantojamās mācību metodes un paņēmieni, pamatskolas vecumposma psiholoģisko īpatnību raksturojums.
Trešajā nodaļā aplūkota skolēnu mācību motivācijas un skolotāju pielietoto mācību metožu izpēte un iegūto rezultātu analīze.
Tēma „skolēnu mācīšanās motīvu izpēte un to veidošanās faktoru analīze sociālo zinību stundās ” aprobēta X vidusskolā. Tika veikts pētījums 7.- 9. klašu vidū.
Izanalizējot pētījuma rezultātus, tiek secināts, ka mūsdienu skolēns pieprasa aktīvu un radošu mācību darbu, kurš atbilst jaunās modernās pasaules uztverei. Sociālo zinību mācīšanā skolēniem patīk izmantot interaktīvās metodes – grupu darbs, lomu spēles, diskusijas.
Atslēgas vārdi: motīvs, motivācija, interese, griba, attieksme. The theme of diploma paper is: „Pupil learning motives researching and it formation factors analysis in social science lessons at secondary school X”.
Authoress: Victoria Pupina
Scope of work: 53 pages.
Aim of diploma paper: pupil learning motives and it’s forming factors in social lessons research and analysis for form 7 to form 9.
For this work has been used D.C. Berliner, I. Bozovic, N.L. Gage, J.A. Komenski A. Markova, J. A. Students, K. Usinskiy and other pedagogue’s and psychologist’s verities.
In the first chapter has been inspected verities about esences of learning motivation and pupil learning motives. Creation of learning motives as the most important pedagogy and psychology problem.
In the second chapter has been inspected purpose, tasks, used in teaching methods and techniques of social sience subject – description of psychological specialty in elementary school lias.
In the third chapter, has been inspected pupil learning motivation and teacher’s used in teaching methods researching and analysing gotten results.
The theme „Pupil learning motives researching and it formation factors analysis in social sciences lessons” has been approbated in secondary school X. Inguiry has been realized between form 7 to form 9.
After analyzing the study results, it is concluded that the modern student requires an active and creative teaching activities, which corresponds to the new modern world. For the learning social studies, students like to use interactive methods – group work, role plays and discussions.
Keywords: motive, motivation, interest, purpose, regard.