Pārbaudes darbi un vērtēšana sociālajās zinībās 5.klasē
Автор
Baikova, Aleksandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Golubeva, Ausma
Дата
2011Metadata
Показать полную информациюАннотации
Šī diplomdarba tēma ir: Pārbaudes darbi un vērtēšana sociālajās zinībās 5.klasē, kur ir pētīti jautājumi par pārbaudes darbu izstrādes nosacījumiem 5.klašu skolēnu vecuma grupai un to vērtēšanas kritērijiem. Darba mērķis: izstrādāt pārbaudes darbus un to vērtēšanas kritērijus 5.klasei sociālo zinību mācību priekšmetā. Diplomdarba teorētiskajā daļā darba autore analīzē pārbaudes darba, vērtēšanas jēdzienus un 5.klašu skolēnu vecuma īpatnību saistību ar pārbaudes darba izstrādes nosacījumiem sociālajās zinībās, balstoties uz tādu autoru darbiem kā: Dž. Betels, N. Geidžs, D. Berliners, I.M. Rubana un Izglītības Zinātņu Ministrijas (IZM) metodiskajiem līdzekļiem.
Diplomdarbā praktiskajā daļā darba autore ir aprakstījusi izstrādātus pārbaudes darbus - to saturu, veidošanas nosacījumus; kā arī veica pārbaudes darbu iegūtu rezultātu aprobāciju.
Diplomdarba apjoms ir 77.lpp; diplomdarbs sastāv no 4 nodalām, kur pirmajās trīs nodaļas ir apkopotas teorētiskās nostādnes par pārbaudes darbu izstrādes nosacījumiem, vērtēšanu un 5.klašu skolēnu vecuma īpatnībām. Ceturtajā nodaļā aprakstīta darba praktiskā daļa. Pielikumos ir piedāvāti pārbaudes darbi, to vērtēšanas kritēriji un skala, pārbaudes darba programma.
Atslēgvārdi: pārbaudes darbs, vērtēšana, vērtēšanas kritērijs. The theme of this diploma work is “Tests and evaluation in the 5th grade Social Studies”, where the issues of test development and grading criteria for the 5th grade students are explored. The objective of the diploma work: to develop tests and grading criteria for 5th grade Social Studies. In the theoretical part of the diploma work, the author analyzes relationship of tests, grading criteria and age peculiarities of the 5th grade students to conditions under which a test is developed in Social Studies, basing on the works of such authors as: Dž. Betels, N. Geidžs, D. Berliners, I. M. Rubana and Ministry of Science and Education guidance manuals.
In the practical part of the diploma work the author described the developed tests – contents, development conditions, as well as conducted approbation of the acquired test results. The diploma work contains 77 pages; the diploma work consists of four sections, where the first three sections contain theoretical guidelines on the conditions of test development, evaluation and age peculiarities of the 5th grade students. The fourth section contains the description of the practical part. The appendixes contain tests, their evaluation criteria and grading scale, as well as the testing program.
Keywords: test, evaluation, grading criteria.