• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ārpusstundu darbs kā būtisks skolas darbības virziens skolēnu pilsoniskajā audzināšanā.

Thumbnail
View/Open
299-1862-Vilkarse_Ilze_IzgZ040086.pdf (1.724Mb)
Author
Vilkārse, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ivanova, Ilze
Date
2006
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbs „Ārpusklases darbs kā būtisks skolas darba virziens skolēnu pilsoniskajā audzināšanā” izstrādāts ar mērķi, raksturot ārpusklases darba iespējas pilsoniskajā audzināšanā un izstrādāt Jelgavas Spīdolas ģimnāzijas pilsoniskās audzināšanas programmu. Darbs sastāv no 6 daļām. Pirmajā daļā pamatota tēmas aktualitāte, sniedzot problēmas raksturojumu 21. gadsimta paradigmā. Otrajā - vērtēta un salīdzināta patriotiskās un pilsoniskās audzināšanas pieredze Latvijā 19. un 20.gs. Trešajā - raksturotas ārpusklases darba iespējas un modelēta to realizāciju vadība pilsoniskajā audzināšanā. Ceturtajā un piektajā daļā izvērtēta skolas pilsoniskās audzināšanas vadība un ārpusklases pasākumu kvalitāte, analizēti JSĢ pilsoniskās audzināšanas pētījuma rezultāti. Sestajā - piedāvāta JSĢ pilsoniskās audzināšanas programma. Maģistra darbs sastāv no 100 lappusēm, 8 tabulām, 25 attēliem un 8 pielikumiem. Tā izstrādē izmantoti 53 informācijas avoti.
 
Master’s paper “After school activities as the main way of school’s work in pupils’ civic education“ is worked out with purpose to characterize possibilities of after school activities in civic education and to work out the program of civic education of Yelgava Spidola gymnasium. The work consists of six parts. The topic’s urgency is motivated in the first part. The second part includes valued and compared experience of civic and patriotic education in Latvia in 19th and 20th centuries. There are characterized possibilities of after school activities and shaped its management of realization in civic education in the third part. In the next parts there is evaluated the management of civic education and the quality of after school activities, analyzed the results of research in civic education in Yelgava Spidola gymnasium. There is the program of civic education in Yelgava Spidola gymnasium in the sixth part. Master’s paper consists of 100 pages, 8 tables, 25 pictures and 8 supplements. There are 53 information sources.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9996
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV