• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pedagoģiskās darbības organizēšana pirmsskolā sociālo prasmju veidošanā.

Thumbnail
View/Open
299-3190-Pelece_Dita_Peda010231.pdf (541.8Kb)
Author
Pelēce, Dita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Skalberga, Anita
Date
2006
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba tēma- pedagoģiskās darbības organizēšana pirmsskolā sociālo prasmju veidošanā. Darbs sastāv no 3 nodaļām, kurās gan teorētiski, gan praktiski tiek atspoguļota dotā temata aktualitāte pirmskolas izglītības iestādē. Par darba mērķi autore izvirzījusi – izzināt pedagoģiskās darbības organizēšanas specifiku sociālo prasmju pilnveidē un izstrādāt programmu sociālo prasmju pilnveidei. Darba teorētiskajā daļā tiek raksturota sociālo prasmju būtība, analizēta sociālo prasmju veidošanās, raksturota skolotāju un vecāku sadarbība sociālo prasmju veidošanā, kā arī tiek izpētīta audzinātāja nozīme sociālo prasmju veidošanā Darba praktiskajā daļā tiek izpētītas sociālās prasmes. Gūtie rezultāti atklāja sociālo prasmju veidošanās cēloņus un skolotāju iespējas pusaudžu sociālo prasmju veidošanā. Darba autore izstrādāja un apkopoja pedagoģiskos nosacījumus, kuri tika izmantoti pedagoģiskajā izmēģinājuma darbībā sociālo prasmju veidošanai. Pētījums ļāva izdarīt sekojošus secinājumus: ka sociālo prasmju veidošanās notiek sekmīgi, ja pedagogs izprot un pazīst bērnus, kā arī mācību un audzināšanas darbību veic atbilstoši bērnu mērķiem, vajadzībām, pozitīvāk veido viņu vērtības un prasmes, un aktivizē mācību procesā grupu darba pielietojumu. Kā arī, ja pedagogs savā pedagoģiskajā darbā veicina vecāku izpratni par bērnu sociālo prasmju veidošanos, īsteno mērķtiecīgu sadarbību ar vecākiem un sekmē bērnu pozitīvu priekšstatu par sevi un citiem. Pētījuma metodes: a)literatūras analīze; b)audzinātāja un bērnu darbības novērošana; c)pārrunas ar bērniem un vecākiem; d)vecāku anketēšana; e)pedagoģiskā izmēģinājuma darbība. Pētījumā pierādīta darba hipotēze: veiksmīga bērnu socializācija un sociālo prasmju apguve īstenojas tikai tad, ja pirmsskolas izglītības iestādē tiek apzināti plānota un organizēta pedagoģiskā darbība, kurā aktīvi iesaistās bērnu vecāki. Darba apjoms- 77 lapaspuses, darbā ir 6 tabulas, 4 attēli, 4 pielikumi.
 
The subject of the diploma paper: "Development of childrenss' social skills preschool ". Work developed by Pelece D. The diploma paper consists of 3 chapters, which theoretically and practically deal with the urgency of the mentioned subject in contemporary comprehensive preschool. The aim of the diploma paper is to analyses development of childrens' social skills. The theoretical part of the diploma paper describes nature of social skills, analyses development of childrens' social skills, characterizes cooperation of teachers and parents in development of childrens' social skills and explores importance of teacher in developing children' social skills. The practical part of the diploma paper explores childrens' social skills preschool. As a result it revealed causes of development of childrens' social skills and contribution of teachers in developing childrens' social skills. The author of the diplomapiece and summarized pedagogic conditions, which were used to test development of childrens' social skills. The author drew following conclusions: Successful socialization of children and learning of social skills realizes only in case if pedagogical function is advisedly planned and organized in the preschool educational institution in wich children’s parents are involving actively. Work amount: 77 pages, 4 bild, 6 tables.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10391
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV