The impact of decision making process maturity on decision making efficiency
Author
Woschank, Manuel Edmund
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Zsifkovits, Helmut
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Lēmumu pieņemšanu var uzskatīt par vadības zinātnes un vadības prakses galveno daļu. Tomēr joprojām trūkst izpratnes par to, kuriem lēmumu pieņemšanas procesa panākumu faktoriem ir galvenā loma lēmumu pieņemšanas rezultātu uzlabošanā. Tādēļ šajā promocijas darbā pētīta galveno lēmumu pieņemšanas procesa panākumu faktoru, kurus definē kā lēmumu pieņemšanas procesa briedumu, ietekmi uz lēmumu pieņemšanas rezultātiem, kurus definē kā lēmumu pieņemšanas efektivitāti, pievēršoties stratēģisko piegādātāju atlases procesam ražošanas uzņēmumos kā uzdevuma piemēram biznesa vadības lēmumu pieņemšanā. Turklāt, šajā pētījumā analizēta uzņēmuma iekšējo noteicošo faktoru starpniecības ietekme uz stratēģisko piegādātāju atlases procesu Decision making can be considered as a core part of management science and management practice. However, there still is a lack of understanding as to which major success factors in the decision making process will ultimately lead to better decision making outcomes. In this context, the thesis investigates the impact of the major success factors in the decision making process, defined as the decision making process maturity, on the decision making outcomes, defined as the decision making efficiency, by focusing on the strategic supplier selection process in manufacturing enterprises as an exemplary task of decision making in business management. Moreover, this research analyses the moderating effects of company-internal determinants in the strategic supplier selection process.