Jauniešu ģeogrāfiskās telpas kognitīvā struktūra un aktivitātes pilsētā

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Latvijas Universitāte

Language

lav

Abstract

Jauniešu ikdienas mijattiecības ar ģeogrāfisko vidi ir nozīmīgs pētījuma objekts cilvēka ģeogrāfijā. Mijattiecības ar ģeogrāfisko vidi raksturo vairākas izpausmes formas, no kurām nozīmīgākā ir telpiskā izturēšanās un pieredzētās ģeogrāfiskās telpas kognitīvās struktūras veidošanās. Promocijas darbs ir veltīts jauniešu telpiskās kognīcijas attīstības un telpisko zināšanu apguves izpētei ikdienas aktivitāšu norises Rīgas pilsētas publiskajā telpā rezultātā. Pētījumā aplūkotas divas jauniešu ikdienas dzīvēs aktuālas vides - dzīvesvietas teritorija un pilsētas centrs. Iegūtie rezultāti parāda, ka jauniešu sociālo dzīvju veidošana paradumi un pārvietošanās ikdienas kontekstā, kā arī sociāldemogrāfiskie raskturlielumi ir cieši saistīta ar pilsētas ģeogrāfiskās telpas kognitīvās struktūras veidošanos un telpisko zināšanu apguvi.
Young people's daily interaction with the geographical environment is an important study in the field of human geography. Interactions with the geographical environment are a part of broad and diverse concept primary linked to a spatial behavior and spatial cognition development of experienced environment. Doctoral dissertation is devoted to the research of the effect of young people’s activities in urban environment on development of young people’s spatial cognition and acquisition of spatial knowledge. The study considers two important spatial domains in lives of young people - home area and city centre. Results show that the young people’s daily manifestations of social lives, travel behavior as well as sociodemographic characteristics have an effect on development of spatial cognition and acquisition of spatial knowledge.

Citation

Relation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By