Jauniešu ģeogrāfiskās telpas kognitīvā struktūra un aktivitātes pilsētā
Autor
Burgmanis, Ģirts
Co-author
Latvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
Advisor
Krišjāne, Zaiga
Datum
2013Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Jauniešu ikdienas mijattiecības ar ģeogrāfisko vidi ir nozīmīgs pētījuma objekts
cilvēka ģeogrāfijā. Mijattiecības ar ģeogrāfisko vidi raksturo vairākas izpausmes
formas, no kurām nozīmīgākā ir telpiskā izturēšanās un pieredzētās ģeogrāfiskās
telpas kognitīvās struktūras veidošanās. Promocijas darbs ir veltīts jauniešu telpiskās
kognīcijas attīstības un telpisko zināšanu apguves izpētei ikdienas aktivitāšu norises
Rīgas pilsētas publiskajā telpā rezultātā. Pētījumā aplūkotas divas jauniešu ikdienas
dzīvēs aktuālas vides - dzīvesvietas teritorija un pilsētas centrs. Iegūtie rezultāti
parāda, ka jauniešu sociālo dzīvju veidošana paradumi un pārvietošanās ikdienas
kontekstā, kā arī sociāldemogrāfiskie raskturlielumi ir cieši saistīta ar pilsētas
ģeogrāfiskās telpas kognitīvās struktūras veidošanos un telpisko zināšanu apguvi. Young people's daily interaction with the geographical environment is an important
study in the field of human geography. Interactions with the geographical
environment are a part of broad and diverse concept primary linked to a spatial
behavior and spatial cognition development of experienced environment. Doctoral
dissertation is devoted to the research of the effect of young people’s activities in
urban environment on development of young people’s spatial cognition and
acquisition of spatial knowledge. The study considers two important spatial domains
in lives of young people - home area and city centre. Results show that the young
people’s daily manifestations of social lives, travel behavior as well as sociodemographic
characteristics have an effect on development of spatial cognition and
acquisition of spatial knowledge.