Klientorientētas pieejas nozīme komunikācijā ar iedzīvotājiem Rīgas valstspilsētas pašvaldībā
Loading...
Date
Authors
Advisor
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Latvijas Universitāte
Language
lav
Abstract
Maģistra darba tēma ir “Klientorientētas pieejas nozīme komunikācijā ar iedzīvotājiem Rīgas valstspilsētas pašvaldībā”. Par pētāmo objektu tika izvēlēts Rīgas pilsētas Apkaimju iedzīvotāju centrs. Šī izvēle pamatota ar to, ka šī Rīgas pašvaldības Centrālās administrācijas struktūrvienība pilda starpnieka lomu sabiedrības dialogā ar pašvaldību, nodrošinot privātpersonas administratīvi tiesisko attiecību uzturēšanu ar Rīgas pilsētas publiskā sektora subjektiem. Darba mērķis ir noteikt katras klientorientētās pieejas praktisko piemērotību Rīgas valstspilsētas pašvaldības Apkaimju iedzīvotāju centra darbībā, pamatojoties uz jau pielietoto klientorientēto pieeju Rīgas valstpilsētas pašvaldībā analīzi un izvērtējot šādu pieeju stiprās un vājās puses. Darba gaitā tika izmantotas sekojošās metodes: zinātnisko publikāciju izvērtējums, normatīvā regulējuma izvērtējums, Rīgas pilsētas apkaimju iedzīvotāju centra klientu apkalpošanas nodaļu piedāvājumu un to atspoguļošanu internetā un sociālajos tīklos analīze un izvērtējums, veikta klientu aptauja. Pētījumā iegūtie dati analizēti, izmantojot statistiskās analīzes metodes.
Master thesis topic is "The importance of a customer-oriented approach in communication with the residents of Riga City Municipality". “Apkaimju iedzīvotāju centrs” (The Neighborhood Resident Center) of the city of Riga was chosen as the object of research. This choice is based on the fact that this structural unit of the Central Administration of Riga Municipality plays the role of an intermediary in the public dialogue with the Municipality, ensuring the maintenance of private legal relations with public sector entities of the city of Riga. The aim of the work is to study some of the customer-oriented approaches already used in Riga City Municipality, focusing on the operation of the Neighborhood Center of Riga City Municipality and at the same time evaluating the strengths and weaknesses of such approaches, determining the practical suitability of each open customer-oriented approach. The following methods were used in the course of the work: evaluation and evaluation of evaluation of scientific publications, evaluation of regulatory framework, offers of customer service departments of Riga City Neighborhoods Center and their reflection on the Internet and social networks, using statistical analysis methods.
Master thesis topic is "The importance of a customer-oriented approach in communication with the residents of Riga City Municipality". “Apkaimju iedzīvotāju centrs” (The Neighborhood Resident Center) of the city of Riga was chosen as the object of research. This choice is based on the fact that this structural unit of the Central Administration of Riga Municipality plays the role of an intermediary in the public dialogue with the Municipality, ensuring the maintenance of private legal relations with public sector entities of the city of Riga. The aim of the work is to study some of the customer-oriented approaches already used in Riga City Municipality, focusing on the operation of the Neighborhood Center of Riga City Municipality and at the same time evaluating the strengths and weaknesses of such approaches, determining the practical suitability of each open customer-oriented approach. The following methods were used in the course of the work: evaluation and evaluation of evaluation of scientific publications, evaluation of regulatory framework, offers of customer service departments of Riga City Neighborhoods Center and their reflection on the Internet and social networks, using statistical analysis methods.