Sokrātiska saruna morālajai izglītībai vidusskolā: konceptuālais modelis praksei
Loading...
Date
Authors
Advisor
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Latvijas Universitāte
Language
lav
Abstract
Pētījuma mērķis ir noskaidrot Sokrātiskās sarunas konceptuālā modeļa piemērotību autentiskai morālajai izglītībai vidusskolā. Izmantotās metodes ir literatūras analīze un kvalitatīvo datu analīze (intervence, intervijas, fokusgrupa). Rezultāti norāda uz pozitīvu konceptuālā modeļa vērtējumu. Ieteicams meklēt veidus, kā modeli pielietot praksē, un pētīt to, piemēram, longitudināli.
This paper aims to research the suitability of a Socratic conversation conceptual model for authentic high-school moral education. The methods employed are literature review and qualitative data analysis (intervention, interview, focus group). Results show a positive evaluation of the model. Suggested to search for ways to use the model in praxis and research it e.g. longitudinally.
This paper aims to research the suitability of a Socratic conversation conceptual model for authentic high-school moral education. The methods employed are literature review and qualitative data analysis (intervention, interview, focus group). Results show a positive evaluation of the model. Suggested to search for ways to use the model in praxis and research it e.g. longitudinally.