• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • View Item
  •   DSpace Home
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Jauno izglītības iestāžu vadītāju adaptācija un sagatavošana darbam izglītības iestādēs

Thumbnail
View/Open
39680-Agris_Upenieks_2008.pdf (1.835Mb)
Author
Upenieks, Agris
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Zīds, Oskars
Date
2008
Metadata
Show full item record
Abstract
Agris Upenieks. Jauno izglītības iestāžu vadītāju sagatavošana un adaptācija darbam izglītības iestādēs. Anotācija. Ir veikts pētījums par jauno izglītības iestāžu vadītāju vadošās darbības sākumposmu, to ietekmējošiem faktoriem, raksturīgākajām problēmām un to risinājumiem. Noteiktas izglītības iestāžu vadītāju kompetences jaunās ekonomikas laikmetā. Izstrādātas izglītības iestāžu vadītāju izglītības konceptuālās nostādnes un konceptuālais modelis, kā arī organizēta modeļa ekspertu vērtēšana un dažu tā moduļu aprobācija. Izstrādāti ieteikumi Izglītības un zinātnes ministrijai, Izglītības pārvaldēm jauno izglītības iestāžu vadītāju atlasei, izglītošanai un sagatavošanai vadošā darba uzsākšanai, speciālistu atbalsta organizēšanai, kā arī ieteikumi izglītības iestādes vadītāja amata pretendentiem un jaunajiem izglītības iestāžu vadītājiem.
 
Agris Upenieks. The training and adaptation of new principals of educational institutions for work in educational establishments. Annotation. The research focuses on the beginning of the career of principals of educational institutions, its implicative factors, the most characteristic problems and their solutions. As a result, a set of competencies for principals in the era of new economics have been formulated, a conceptual statements and model of principals’ education have been formed, an evaluation of the model by experts has been conducted. The author has developed suggestions for state institutions for the selection, training and grooming of new principals of educational institutions, for organising support for them, as well as suggestions for pretenders to the post of a principal and for new principals of educational establishments.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/4913
Collections
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD [1374]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV