Mācību tēmas "Indijas tradicionālā kultūra" apguve kultūras vēstures stundās
Loading...
Date
Authors
Advisor
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Latvijas Universitāte
Language
N/A
Abstract
Diplomdarbā – „Mācību tēmas „Indijas tradicionālā kultūra” apguve kultūras vēstures stundās” tiek atspoguļota mācību metožu klasifikācija, skaidrojums un izvēles priekšnoteikumi saistībā ar pētāmo problēmu. Darba autore uzsver nepieciešamību ievērot dažādus faktorus un ieteikumus, izvēloties mācību metodes un sastādot mācību saturu.
Diplomdarba mērķis ir izpētīt ar apskatāmo tēmu saistīto literatūru un avotus, atklāt un aprakstīt Indijas kultūras īpatnības, izvēlēties atbilstošas mācību metodes un izveidot uzdevumu kopu, kas būtu atbilstošs skolēnu vecumposmam un spēju līmenim.
Darba aprobācijas gaitā iegūtie rezultāti liecina par to, ka kultūras vēstures stundās skolotājam ir iespēja eksperimentēt dažādu mācību metožu ietvaros, stundas veidot maksimāli radošas un interesantas.
Atslēgvārdi: Indija, kultūras vēsture, mācību metodes.
In graduation work „Aquisition of theme „Traditional culture of India” at history of culture lessons” is reflexed classification, explanation and precondition connected with studying problem in teaching methods. Author of this work highlights the necessity to notice different factors and advices choosing teaching methods and composing instructional content. The goal of graduation work is to see over themes literature and sources, discover and describe culture individualities of India, choose appropriate teaching methods and make exercises that are suitable for student age and their ability level. work approbiration achieved results show that in history of culture lessons teacher is able to experiment within different taching method frameworks, make lessons to the utmost interesnting and creative. Key words: India, history of culture, teaching methods.
In graduation work „Aquisition of theme „Traditional culture of India” at history of culture lessons” is reflexed classification, explanation and precondition connected with studying problem in teaching methods. Author of this work highlights the necessity to notice different factors and advices choosing teaching methods and composing instructional content. The goal of graduation work is to see over themes literature and sources, discover and describe culture individualities of India, choose appropriate teaching methods and make exercises that are suitable for student age and their ability level. work approbiration achieved results show that in history of culture lessons teacher is able to experiment within different taching method frameworks, make lessons to the utmost interesnting and creative. Key words: India, history of culture, teaching methods.