Mācību satura apguves pētniecība pirmskolā un pamatizglītības pirmajā posmā
Loading...
Date
Authors
Advisor
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Latvijas Universitāte
Language
N/A
Abstract
Diplomdarbā „Mācību satura apguves pēctecība pirmsskolā un pamatizglītības pirmajā posmā” izvirzīts mērķis atklāt un analizēt latviešu valodas mācību satura pēctecības nodrošināšanas pedagoģiski psiholoģiskos aspektus pirmsskolas izglītības un pamatizglītības 1. klases pedagoģiskajā procesā.
Diplomdarbā nozīmīga vieta ir ierādīta teorētiskiem jautājumiem – pēctecība kā vispārīgās didaktikas princips, tā raksturojums, pēctecība latviešu valodas mācību saturā pirmsskolā un pamatizglītības 1. klasē.
Diplomdarba praktiskajā daļā tiek aprakstīts pētījums, tā gaita. Rezultātu analīzē tiek apkopoti skolēnu sasniegumi latviešu valodas apguvē sākumskolā un runas attīstībā pirmsskolā.
Atslēgvārdi: pēctecība pirmsskolā sākumskolā
At graduation work „Lesson content acquisition succession preparatory school and basic education at 1st stage” is salient goal to discover and analyses latvian language scholastic content preparatory school provision pedagogic aspects at basic school education and basic education at 1st class pedagogic process. At graduation work important place is shown in at theoretical questions – succession like general didactic principle, it disposition and succession at latvian language lesson content in preschool and basic education at 1st class. In graduation work at practical part are describe a research, it process. In analyses of results is summarizing students success at latvian language acquisition in primary school and speech progress at basic school.
At graduation work „Lesson content acquisition succession preparatory school and basic education at 1st stage” is salient goal to discover and analyses latvian language scholastic content preparatory school provision pedagogic aspects at basic school education and basic education at 1st class pedagogic process. At graduation work important place is shown in at theoretical questions – succession like general didactic principle, it disposition and succession at latvian language lesson content in preschool and basic education at 1st class. In graduation work at practical part are describe a research, it process. In analyses of results is summarizing students success at latvian language acquisition in primary school and speech progress at basic school.