Acu zīlītes diametra izmaiņas atkarībā no cilvēka emocijām
Loading...
Date
Authors
Advisor
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Latvijas Universitāte
Language
N/A
Abstract
Hipotēzes: Pozitīvie un negatīvie vizuālie stimuli ietekmē uz zīlītes diametra izmaiņām. Zīlītes izmērs pozitīvi vai negatīvi ietekmē uz cilvēka pievilcības līmeni.
Mērķi: Noskaidrot, kā mainās zīlītes diametrs atkarībā no emocijām un novērtēt zīlītes izmēra ietekmi uz cilvēka ārējo izskatu.
Metodes: Veikt testu uz emocionālajām reakcijām no vizuāla stimula. Izmērīt zīlītes diametra izmaiņas atkarībā no stimula (pozitīva/negatīva). Veikt aptauju par cilvēka pozitīvu vai negatīvu uztvēri atkarība no zīlītes izmēra.
Rezultāti: Zīlītes diametrs būtiski mainījās (p<0,05), pētījuma dalībniekam aplūkojot dažādas emocijas izraisošus attēlus. Kopumā negatīvās emocijas izraisa lielākas zīlīšu diametra izmaiņas nekā neitrālas un pozitīvas emocijas (p≤0.01).
Rezultāti rāda, ka cilvēki ar šaurākam zīlītēm šķiet simpātiskāki nekā ar platām.
Hypotheses: Positive and negative visual stimuli affect the pupil diameter changes. Pupil size has a positive or negative effect on the human level of attractiveness. Aims: Determine the pupil diameter changes in affect of emotions. Estimate the pupil size influence on persons look. Methods: Test the emotional reactions according to the visual stimuli. Measure the pupil diameters changes according to the stimuli (positive / negative). Take a survey about the human attractiveness level according to the pupil size. Results: Viewing different images which cause a variety of different emotions the pupil size was significantly changed (p<0.05). In general negative emotions caused bigger pupil dilation then positive or negative emotions (p≤0.01). The results show that people with narrow pupils look more pretty than people with extended pupils.
Hypotheses: Positive and negative visual stimuli affect the pupil diameter changes. Pupil size has a positive or negative effect on the human level of attractiveness. Aims: Determine the pupil diameter changes in affect of emotions. Estimate the pupil size influence on persons look. Methods: Test the emotional reactions according to the visual stimuli. Measure the pupil diameters changes according to the stimuli (positive / negative). Take a survey about the human attractiveness level according to the pupil size. Results: Viewing different images which cause a variety of different emotions the pupil size was significantly changed (p<0.05). In general negative emotions caused bigger pupil dilation then positive or negative emotions (p≤0.01). The results show that people with narrow pupils look more pretty than people with extended pupils.